Olympus eerste cameramerk als partner van Foam

  • Sponsoring
  • 3 jun 2015 @ 14:46
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringPartnershipKunst & Cultuur

De komende drie jaar zullen Olympus Europa en Foam elkaar ondersteunen. Centraal in deze samenwerking staan de uitwisseling van expertise en netwerk, met een focus op de educatieve programma’s van Foam. Daarnaast zal Foam actief bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het Olympus Photography Playground platform.

De samenwerking met Foam past in de nieuwe marketingstrategie van Olympus die zich in Europa richt op structurele partnerships met vooraanstaande fotografie-instellingen.

Lars Huijzer, Regional Marketing Manager Olympus: 'Deze vorm van partnership past heel goed bij Olympus. Foam zien we als hét platform voor fotografie in Nederland, waar alles dat georganiseerd wordt van hoge kwaliteit is. Foam is bovendien een open en zeer toegankelijke ontmoetingsplek waar fotografie geïnteresseerden – professional en amateur – geïnspireerd raken door de kracht van het medium.
Voor Olympus staat uiteindelijk het beleven van fotografie centraal. Dit benadrukken we via de Olympus Photography Playground waarmee we een perfecte manier hebben gevonden om te laten zien hoe leuk en toegankelijk fotografie is. Onze ambitie is zoveel mogelijk mensen fotografie te laten ontdekken, met de nadruk op creativiteit en inspiratie. Om deze ambitie te realiseren is onze samenwerking met Foam heel belangrijk.'

Marloes Krijnen, directeur Foam: 'Het is fantastisch dat we voor het eerst sinds de oprichting van Foam een vooraanstaand internationaal cameramerk toe kunnen voegen aan de selecte groep belangrijke partners. De connectie tussen Olympus en Foam is buitengewoon passend, gezien de focus van het merk op kwaliteit en inspiratie en de artistieke mogelijkheden van fotografie.
We hebben in Olympus een partner gevonden die ons ondersteunt in het naar een hoger niveau tillen van onze talentprogramma’s in de breedste zin van het woord. Het is geweldig dat we naast een belangrijke financiële bijdrage gebruik kunnen maken van de professionele camera’s van Olympus en daarmee een verdiepingsslag kunnen maken in ons workshopaanbod, waarbij nu met regelmaat ook meer technische aspecten van het fotograferen aan bod komen.'

Talentontwikkeling
Voor Foam is het aantrekken van Olympus als partner van groot belang gezien de sterke groei van de activiteiten met name op het gebied van talentontwikkeling zowel in Nederland als op internationaal niveau. Deze samenwerking biedt de organisatie extra ruimte deze ontwikkeling door te zetten.
Foam zal de komende jaren met regelmaat, ook buiten de muren van het museum, aanwezig zijn met tentoonstellingen, workshops en andere programma’s voor jongeren, academiestudenten, wijkbewoners, amateur- en professionele fotografen.

Foam wordt al geruime tijd ondersteund door corporate sponsors de BankGiro Loterij, De Brauw Blackstone Westbroek, Delta Lloyd, Gemeente Amsterdam en de VandenEnde Foundation.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken