[Interview] Biente Taekema (ABN Amro) over Talent Centraal
- Sponsoring
- 28 apr 2016 @ 15:15
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PartnershipKennissessieInterviewSport
- 28 apr 2016 @ 15:15
- Jeroen Mirck
Talent Centraal is een nieuw maatwerk-programma om sporttalent dichter bij hun doelen te brengen. ABN Amro is een van de initiators, samen met Talentboek, Sporttop, de SportMaatschappij en tijdschrift Helden. MarketingTribune spreekt erover met Biente Taekema, sponsormanager bij ABN Amro. 'We hebben geloof in de oud-topsporters die met hun stichtingen invulling geven aan de behoeften van talenten.'
Talent Centraal is begin april gelanceerd, met als doel om jonge ambitieuze sporters te begeleiden 'die echt iets willen bereiken'. Het programma biedt begeleiding en tools op vier gebieden: geld, kennis, imago en carrière. De eerste 45 talenten (uit 18 verschillende sporten zijn inmiddels gestart met een kick-off in het Olympisch Stadion. Daar zitten ook niet-valide sporters tussen. Naast het jaarprogramma is er ook een online platform ontwikkeld. De aangesloten partijen zijn ABN Amro, Talentboek (met Yvonne van Gennip), Sporttop (met Jochem Uytdehaage), de SportMaatschappij (met Sylvia Karres) en het tijdschrift Helden van Barbara Barend.
Hoe is het idee van Talent Centraal ontstaan? Wie heeft het bedacht?
Biente Taekema, sponsormanager bij ABN Amro: 'Het idee is ontstaan vanuit het feit dat we na de lancering van onze strategie "Partner van de Toekomst" gesprekken voerden met verschillende partijen. Deze partijen hebben allemaal het doel om sporttalenten verder te helpen in hun ontwikkeling. Wij hebben bedacht dat het mooi zou zijn om deze partijen samen te brengen met de gedachte dat 1+1=3 zou kunnen zijn. Alle partijen, met Yvonne van Gennip, Jochem Uytdehaage, Sylvia Karres en Barbara Barend, waren hier gelijk heel enthousiast over. Het belang van het sporttalent heeft hierbij altijd bovenaan gestaan. Zo hebben we ook onderzoek gedaan onder de sporttalenten om te kijken waar hun behoeften liggen.'
Welke rol speelt ABN Amro binnen dit programma?
'ABN Amro is de partij die Talentboek, De SportMaatschappij en Sporttop financieel ondersteunt en is samen met Helden de partij die het platform Talent Centraal heeft ontwikkeld. Samen met alle partijen zullen we onze communicatiemiddelen inzetten om de verhalen van de talenten te vertellen.'
Hoe gaat Talent Centraal verder invulling krijgen?
'Talent Centraal bestaat uit twee componenten: online en offline. Het online gedeelte blijven we doen door video's te maken met de talenten, de site te laden met mooie content om de bezoeker aan de site te inspireren. Het offline gedeelte is voor de talenten die het programma volgen. Dit bestaat uit twee bootcamps en vier sessies met de onderwerpen kennis, geld, imago en carrière. We sluiten het jaarprogramma daarna af met een bijeenkomst en de talenten maken dezelfde test als tijdens de kick-off om te kijken of we hun behoeften hebben ingevuld.'
Op welke manier gaat ABN Amro zich in het verdere traject profileren met Talent Centraal?
'De talenten staan echt centraal bij dit programma. Het moet gaan om de behoeften van de talenten en hun verder helpen in hun ontwikkeling om zo hun wensen en dromen dichterbij te brengen. ABN Amro vertelt graag de verhalen die hierbij horen.'
Hoe past Talent Centraal binnen het algemene sponsorbeleid van ABN Amro?
'Het algemene sponsorbeleid is gestoeld op de "Partner van de Toekomst"-gedachte en heeft alles te maken met het ontdekken, ontwikkelen en bekronen van ambitieuze mensen die iets willen bereiken in het leven. ABN Amro investeert als partner van de toekomst in talenten van mensen door ze te verbinden met experts. Dit is precies wat we met Talent Centraal doen: we helpen sporttalenten verder in hun ontwikkeling door hen te verbinden met de expertise van Sporttop, De Sportmaatschappij, Talentboek en Helden.'
Interview: Jeroen Mirck, platform-manager Sponsoring van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Heineken tot tenminste 2030 Official Partner Feyenoord
- Hisense officiële partner FIFA Club World Cup 2025
- Team Gullit verlengt samenwerking met Philips OneBlade
- Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
- Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en...
Laatste Nieuws
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024
- Heineken tot tenminste 2030 Official... 29-10-2024
- Derde seizoen podcast Football is... 24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing