Heineken sluit partnership met A'dam Toren

  • Sponsoring
  • 9 apr 2016 @ 14:23
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementEntertainmentPartnershipMerken

Bierbrouwer Heineken heeft een partnership gesloten met de nieuwe Amsterdamse eyecatcher A'dam Toren. Het biermerk is de komende tien jaar de brandpartner van deze voormalige Shell-toren tegenover Amsterdam centraal. Heineken zal naast het leveren van bier ook verschillende merkactiviteiten met de ondernemers ontplooien.

Amsterdam is een nieuw icoon rijker. Medio lente opent de A’dam Toren zijn deuren aan het IJ. De toren telt 22 verdiepingen met maar liefst negen horeca-outlets waaronder een observatiedek, een nachtclub, een ronddraaiend restaurant, een hotel en diverse bars. A’dam Toren is 24 uur per dag geopend voor horecaliefhebbers en muziekpioniers. 

Heineken en A’dam Toren werken sinds het begin al actief samen aan de profilering en invulling van de unieke horecaconcepten. Zo denkt Heineken mee over het interieur, productkeuzes, uitstraling, gezamenlijke events en een effectief marketingbeleid. Eén van de projecten is de realisatie van een bar op het dak van Lookout, met een adembenemend 360° panoramazicht over Amsterdam. Daarnaast kunnen bezoekers kiezen voor een exclusief combinatieticket met toegang tot A’dam Lookout en de Heineken Experience. Bezoekers worden hierbij op een rondvaarboot mét DJ van de ene naar de andere locatie gebracht en krijgen een exclusieve 'A’DAMxHeineken' opener.

Geert Minnart, Directeur Horeca Heineken Nederland over de samenwerking: 'Ons bedrijf, met Amsterdam als oorsprong, staat voor ondernemerschap en aandacht voor kwaliteit. Bovendien gaan we al meer dan 150 jaar samenwerkingen aan met innovatieve ondernemers en unieke projecten. En dat is A’dam Toren bij uitstek. Het is meer dan een horecagelegenheid, het is een way of living. De kracht van grondleggers Sander Groet, Duncan Stutterheim, Hans Brouwer en Eric-Jan de Rooij om compleet nieuwe concepten te kunnen neerzetten, zal dit bijzondere project tot een succes maken. We zijn dan ook trots hier aan bij te mogen dragen.'

Sander Groep, partner van A'dam Toren: 'Heineken is onlosmakelijk met Amsterdam verbonden en staat voor kwaliteit en innovatie. De "Open Your World”-campagne van Heineken past ook perfect bij het gedachtegoed van A’dam Toren. Wij openen een nieuwe wereld waar muziek en creativiteit samenkomen. Een wereld die verrast, inspireert en daarmee Amsterdam weer een beetje leuker maakt. Voor ons was het dan ook een logische keuze om voor Heineken als brandpartner te kiezen.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken