Ajax opent winkel met gamingbedrijf EA Sports
- Sponsoring
- 20 sep 2016 @ 16:00
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - InnovatiePartnershipOnline gamingVoetbal
- 20 sep 2016 @ 16:00
- Jeroen Mirck
Voetbalclub Ajax heeft een innovatief partnership gesloten met gamingbedrijf EA Sports, bekend van de binnenkort te verschijnen game FIFA 17. Beide partijen openen donderdag samen een winkel in de Amsterdamse Kalverstraat: de Fifa 17 Xperience. Electronic Arts (EA) stelt de brandstore samen met Microsoft en Bol.com elf dagen open voor publiek.
'FIFA is de grootste voetbalgame in de wereld, met aantallen die elk jaar record na record verbreken', zegt Menno Geelen, head of commerce van AFC Ajax, tegen MarketingTribune. 'EA Sports is de partij achter FIFA en wereldwijd de absolute leider in sportgames. Wij zijn dan ook enorm trots dat EA Sports en Ajax gaan samenwerken.'
Aanstaande donderdag openen Ajax en EA Sports samen in de Kalverstraat de Fifa 17 Xperience, in de aanwezigheid van spelers uit het eerste elftal. Tijdens de opening om 15:15 uur zullen de Ajax-spelers als allereersten in Nederland het spel FIFA 17 in ontvangst nemen.
'Gaming is nieuwe wereld voor sponsoring'
'We zien dit als een ander partnership dan normaal', legt Geelen uit. 'Dit is op sponsorgebied, maar ook op marketinggebied een compleet nieuwe wereld die we instappen. Dat gaan we niet even snel doen, maar heel goed. Het moet geen "one-off" zijn. Daarom zijn we al tijden hiermee bezig en deze samenwerking is een mooie eerste stap, maar zeker niet de laatste.'
Dominique Cor, general manager France & Benelux bij Electronic Arts: 'Wij zijn zeer vereerd dat Ajax de FIFA 17 Xperience zal openen. Elk jaar proberen wij onze game weer meer te laten aansluiten bij het echte voetbal. Wij weten namelijk dat veel van onze spelers authenticiteit belangrijk vinden en vaak fan zijn van een voetbalclub.'
'Ajax wil FIFA-spelers aanmoedigen ook op straat te voetballen'
FIFA 17 ligt vanaf 29 september officieel in de winkel en bevat veel nieuwe onderdelen waaronder de verhaallijnmodus 'The Journey'. Eerder deze week werd bekendgemaakt dat het Nederlandse vrouwenteam voor het eerst in een FIFA-game zal zitten. FIFA 17 is al een volledige week voor de officiële release speelbaar op Xbox One in de FIFA 17 Xperience aan de Kalverstraat 101 te Amsterdam.
'Ontzettend veel Ajax-supporters blijken fervente FIFA-spelers te zijn, met name onder de jongere fans is het spel populair', zegt Edwin van der Sar, directielid van Ajax. 'Dat speelt natuurlijk mee in onze beslissing om een samenwerking aan te gaan met EA Sports. Wij willen met Ajax een structurele en positieve rol spelen in de wereld van FIFA. Bijvoorbeeld door Ajacieden meer plezier aan het spel te laten beleven en door FIFA-spelers aan te moedigen om ook de straat of het veld op te gaan en daar hun voetbalvaardigheden te verbeteren. De opening van deze winkel is de eerste uiting van onze samenwerking, maar zeker niet de laatste. In de nabije toekomst staat er nog genoeg op het programma.'
Lees ook: Ajax contracteert eSports-kampioen Koen Weijland
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- EA Sports
- winkel
- voetbal
- Ajax
- Fifa 17 Xperience
- gaming
- partnership
- Kalverstraat
- FIFA 17
- Amsterdam
- game
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Heineken tot tenminste 2030 Official Partner Feyenoord
- Hisense officiële partner FIFA Club World Cup 2025
- Team Gullit verlengt samenwerking met Philips OneBlade
- Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
- Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en...
Laatste Nieuws
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024
- Heineken tot tenminste 2030 Official... 29-10-2024
- Derde seizoen podcast Football is... 24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing