Heineken start sponsorship Formule 1 met speciale campagne 'When You Drive, Never Drink'
- Sponsoring
- 4 sep 2016 @ 00:44
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportSponsoring
- 4 sep 2016 @ 00:44
- Redactie Sponsoring
'Klaar voor de start...' Heineken kondigde in juni een meerjarig partnerschap met de Formule 1 aan. Dit weekend vindt het openingshoofdstuk van het partnership plaats: de Grand Prix Heineken Italië op het circuit van Monza. Mét een speciale Heineken-commercial.
Binnen het nieuwe partnership heeft verantwoorde alcoholconsumptie een essentiële plek. Heineken gebruikt het F1-platform om de boodschap van geen alcohol in het verkeer voor het voetlicht te brengen.
Onder de paraplu van de 'Enjoy Heineken Responsibly'-campagne heeft Heineken een tv-commercial met Sir Jackie Stewart gemaakt, die op de Nederlandse tv is te zien. Stewart, behalve legende in de Formule 1 ook voorvechter van verkeersveiligheid, slaat hierin - door de jaren heen - keer op keer een Heineken af omdat hij nog moet autorijden.
Op deze manier wil Heineken verantwoord drinken 'cool' maken en zo bijdragen aan een gezonde sociale norm rondom alcohol.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Hera United trapt af met top... 10-09-2025
- Beko nieuwe confidence partner van... 28-08-2025
- KPN haakt in met 'Sail together'20-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes