Heineken start sponsorship Formule 1 met speciale campagne 'When You Drive, Never Drink'
- Sponsoring
- 4 sep 2016 @ 00:44
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportSponsoring
- 4 sep 2016 @ 00:44
- Redactie Sponsoring
'Klaar voor de start...' Heineken kondigde in juni een meerjarig partnerschap met de Formule 1 aan. Dit weekend vindt het openingshoofdstuk van het partnership plaats: de Grand Prix Heineken Italië op het circuit van Monza. Mét een speciale Heineken-commercial.
Binnen het nieuwe partnership heeft verantwoorde alcoholconsumptie een essentiële plek. Heineken gebruikt het F1-platform om de boodschap van geen alcohol in het verkeer voor het voetlicht te brengen.
Onder de paraplu van de 'Enjoy Heineken Responsibly'-campagne heeft Heineken een tv-commercial met Sir Jackie Stewart gemaakt, die op de Nederlandse tv is te zien. Stewart, behalve legende in de Formule 1 ook voorvechter van verkeersveiligheid, slaat hierin - door de jaren heen - keer op keer een Heineken af omdat hij nog moet autorijden.
Op deze manier wil Heineken verantwoord drinken 'cool' maken en zo bijdragen aan een gezonde sociale norm rondom alcohol.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing