Heineken start sponsorship Formule 1 met speciale campagne 'When You Drive, Never Drink'

 Heineken start sponsorship Formule 1 met speciale campagne 'When You Drive, Never Drink'
  • Sponsoring
  • 4 sep 2016 @ 00:44
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSponsoring

'Klaar voor de start...' Heineken kondigde in juni een meerjarig partnerschap met de Formule 1 aan. Dit weekend vindt het openingshoofdstuk van het partnership plaats: de Grand Prix Heineken Italië op het circuit van Monza. Mét een speciale Heineken-commercial.

Binnen het nieuwe partnership heeft verantwoorde alcoholconsumptie een essentiële plek. Heineken gebruikt het F1-platform om de boodschap van geen alcohol in het verkeer voor het voetlicht te brengen.

Onder de paraplu van de 'Enjoy Heineken Responsibly'-campagne heeft Heineken een tv-commercial met Sir Jackie Stewart gemaakt, die op de Nederlandse tv is te zien. Stewart, behalve legende in de Formule 1 ook voorvechter van verkeersveiligheid, slaat hierin - door de jaren heen - keer op keer een Heineken af omdat hij nog moet autorijden.

Op deze manier wil Heineken verantwoord drinken 'cool' maken en zo bijdragen aan een gezonde sociale norm rondom alcohol.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken