YoungCapital hoofdsponsor Wereldtitel Dammen 2016
- Sponsoring
- 25 nov 2016 @ 15:04
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportSponsorship
- 25 nov 2016 @ 15:04
- Redactie Sponsoring
Van 3 tot en met 18 december strijden de jonge Nederlanders Jan Groenendijk (18) en Roel Boomstra (23) om de officiële Wereldtitel Dammen. Met deze tweekamp tussen de huidige nummers 2 en 3 van de wereldranglijst krijgt de damsport voor het eerst sinds Harm Wiersma in 1984 weer een Nederlandse wereldkampioen. Activatiebureau Kumpany en platenlabel Top Notch hebben het wereldtitelgevecht omarmd middels de creatie van een vernieuwend concept en activaties.
Tevens gaan beide partijen samen met de Koninklijke Nederlandse Dambond de wedstrijden organiseren en promoten. Zo wordt onder andere via Top Notch-artiesten als Ronnie Flex de verrassende link tussen hiphop en dammen gelegd en gaat er gespeeld worden in de Eerste Kamer in Den Haag. De snelgroeiende recruitmentspecialist YoungCapital heeft zich als naamgevend hoofdsponsor aan het wereldtitelgevecht verbonden.
Intellectuele krachtmeting met Top Notch
Suzanne van der Cammen, Head of Marketing & Communications van YoungCapital: 'YoungCapital gelooft in de kracht van jonge mensen en dat je, ongeacht je leeftijd, met talent en focus de wereld kunt veroveren. En omdat we ervan houden om dingen nét een beetje anders te doen, supporten we samen met hiphoplabel Top Notch en Kumpany dé intellectuele krachtmeting van 2016: de Wereldtitel Dammen.'
Kumpany’s Jan Paul de Wildt: 'De aandacht voor de grote sporten is overdadig en juist kleinere sporten verdienen meer aandacht. Dammen is een goed voorbeeld van een oeroude sport die liefhebbers met veel passie beleven. Jan en Roel trainen vier uur per dag, zijn pure topsporters en daarnaast schoolvoorbeelden van de nieuwe generatie. Ze zijn jong, slim en hebben een heel brede horizon qua interesses. Deze mannen verdienen een groot podium voor hun wereldtitelgevecht. Het past bij Kumpany om op deze manier samen met Top Notch, met wie wij meer projecten initiëren, buiten de gebaande paden te treden. Mooi dat juist een merk als YoungCapital, dat zich helemaal richt op de nieuwe generatie, zich als hoofdsponsor heeft verbonden aan het wereldtitelgevecht.'
Van laatst-gekozen-bij-gym naar wereldkampioen
Kees de Koning van Top Notch: 'Vorig jaar raakte ik geprikkeld door het verhaal van Jan Groenendijk, die er schijnbaar vanuit het niets ineens kans op maakt om de jongste wereldkampioen dammen te worden. Dammen heeft misschien niet het stoerste imago, maar is ontzettend goed voor je ontwikkeling en brein. Het is een sport voor degenen die het laatste gekozen werden bij gym, maar later misschien wel de grootste stappen maken. Wij willen als Top Notch deze unieke finale tussen twee jonge Nederlanders ondersteunen en iedereen laten zien hoe leuk de damsport is. Hoe je met doorzettingsvermogen en een uitzonderlijk talent in iets georganiseerds als de sport, ook uit het niets kunt doorbreken en de beste kunt worden.'
Groenendijk en Boomstra beginnen hun wereldtitelgevecht op 3 december in Groningen. Na drie partijen verhuist de tweekamp naar Wageningen voor vier wedstrijden. De laatste vijf wedstrijden vinden plaats in gaststad Den Haag. De openingswedstrijd in Den Haag zal plaatsvinden in de Eerste Kamer der Staten-Generaal.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Heineken tot tenminste 2030 Official Partner Feyenoord
- Hisense officiële partner FIFA Club World Cup 2025
- Team Gullit verlengt samenwerking met Philips OneBlade
- Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
- Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en...
Laatste Nieuws
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024
- Heineken tot tenminste 2030 Official... 29-10-2024
- Derde seizoen podcast Football is... 24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing