Qurrent volgt Opel op als hoofdsponsor van Feyenoord

  • Sponsoring
  • 7 apr 2017 @ 15:27
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorshipSportmarketingVoetbal

Qurrent wordt de nieuwe hoofdsponsor van Feyenoord. De samenwerking wordt aangegaan voor vier jaar. Hiermee volgt Qurrent automerk Opel op dat eind van het seizoen stopt als shirtsponsor. Na de zomer prijkt het logo van Qurrent op het Feyenoord-shirt.

Behalve partner van het eerste elftal is het logo van Qurrent ook op het shirt van de jeugdopleiding en Sportclub Feyenoord te zien tot aan de zomer van 2021. Coach Giovanni van Bronkhorst toonde tijdens de persbijeenkomst hoe het logo op het shirt eruit ziet. Het officiële nieuwe tenue wordt pas tijdens de aanvang van het nieuwe seizoen gepresenteerd.

Feyenoord is verheugd over de samenwerking. Commercieel directeur Mark Koevermans: 'We zijn erg blij met Qurrent als nieuwe hoofdpartner. Allereerst omdat we samen door kunnen bouwen aan de toekomst van Feyenoord. Daarnaast vinden we het belangrijk om als club midden in de samenleving te staan. Dat doen we nu al met verschillende sociaal maatschappelijke projecten en daar voegen we nu groene en duurzame projecten aan toe.'

Qurrent wil 'Nederland vergroenen' 

Denis Slieker, directeur van Qurrent, zegt over de reden voor dit partnership: 'We moeten zo snel mogelijk stoppen met het gebruiken van fossiele energie uit kolen en gas. Die beweging gaat nog niet snel genoeg. Onze missie is om Nederland te vergroenen. Dat kan alleen als we dat met elkaar doen. Daarom pakken we het grootser aan met deze samenwerking.'

Mede-directeur Richard Klatten: 'We zijn enorm trots dat we de kans krijgen dit avontuur samen met Feyenoord aan te gaan. Feyenoord is een geweldige club met een geweldige achterban. We zijn ervan overtuigd dat het ons samen met Feyenoord gaat lukken Nederland te vergroenen.' 

Sponsorbedrag: 4,5 miljoen euro per jaar

Over de hoogte van het bedrag gemoeid met het partnerschap doen beide partijen formeel geen mededeling, maar naar verluidt betaalt Qurrent 4,5 miljoen euro per jaar, een bedrag dat met bonussen kan oplopen tot 6 miljoen.

Qurrent is energieleverancier van groene energie tegen inkoopprijs. Qurrent is drie jaar op rij door de Consumentenbond en Greenpeace uitgeroepen tot groenste energieleverancier van Nederland. Naast het leveren van energie helpt Qurrent klanten actief met het opwekken en besparen van energie.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken