Ajax strikt gokbedrijf KB88, alleen voor Aziatische markt

Ajax strikt gokbedrijf KB88, alleen voor Aziatische markt
  • Sponsoring
  • 20 jun 2017 @ 00:31
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Online gamingVoetbalRechtenPartnership

Ajax blijft Aziatische sponsors aan zich binden, want het Chinese KB88 is alweer de zesde. Wel een bijzondere, want vanwege de kansspel-wetgeving activeert het gokbedrijf zijn partnership alleen in Azië. Met ingang van juli is KB88 gedurende twee seizoenen de officiële 'Asian Betting Partner' van Ajax.

KB88 is bij voetbalfans wellicht een bekende naam, want het gokbedrijf is momenteel shirtsponsor bij West Bromwich Albion in de Premier League. De Nederlandse markt is nog niet open voor gokbedrijven om reclame te maken, dus mogen voetbalclubs geen Nederlandse gokpartijen aan zich binden. Daarom krijgt KB88 alleen de rechten voor de Aziatische markt. Op deze manier is Ajax de eerste Nederlandse club die een sponsor vindt waar je niks van in Nederland (of zelfs Europa) zal zien. 

Darren Royle, vertegenwoordiger van KB88 Azië: 'Ajax is een grote club met geweldige historie en staat bekend om de jeugdopleiding en haar zelf opgeleide spelers. Ajax zal uitsluitend in de pan-Aziatische regio (onder meer China en Japan) voor promotie gaan zorgen.'

'Groeiende Aziatische fanbase'

Edwin van der Sar, directeur van Ajax: 'We zijn verheugd ons nieuwe partnership met KB88 bekend te maken. We kijken voortdurend naar de mogelijkheden om onze groeiende Aziatische fanschare verder te enthousiasmeren en de club wereldwijd te promoten. Na eerdere samenwerkingen met Aziatische bedrijven als CST en Huawei, voelt dit partnerschap heel goed en zien we uit naar deze pan-Aziatische samenwerking.' 

Onlangs strikte Ajax met Hikvision al zijn vijfde Aziatische sponsor, en met KB88 dus alweer de zesde. Allebei Chinese bedrijven. Azië is een interessante markt voor een voetbalclub. Zo hebben de Chinese social media van Ajax al een groter bereik dan de Nederlandse kanalen. Dat betaalt zich nu uit. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken