Sponsorpersonality van het Jaar: Menno Geelen (Ajax)
- Sponsoring
- 4 dec 2017 @ 00:33
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PersonaliaSportmarketingVoetbalSponsorRing
- 4 dec 2017 @ 00:33
- Jeroen Mirck
Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, is donderdag verkozen tot Sponsorpersonality van het Jaar. Deze prijs, onderdeel van de SponsorRingen, gaat dit jaar naar aanstormend talent in een branche die permanent in ontwikkeling is en waar Geelen wellicht een vertegenwoordiger is van een volgende generatie sportmarketeers.
Onder aanvoering van Menno Geelen (35) groeide Ajax de laatste jaren commercieel aanzienlijk door. Zo werden er onder meer diverse Aziatische partners aan de club verbonden en toonde de club met het team van Ajax eSports zijn creativiteit en innovatiekracht.
Edwin van der Sar, die tijdens de uitreiking van de SponsorRingen niet aanwezig kon zijn vanwege een werkbezoek namens Ajax aan China, sprak Geelen donderdag toe via een videoboodschap waarin hij zijn waardering vanuit de club deelde met het aanwezige publiek.
'Geelen is de opkomende marketingdirecteur van Ajax, vernieuwer, behaalt goede resultaten en dit jaar gekozen in lijstje van jonge invloedrijke marketeers in de sport', zegt vertrekkend SponsorRingen-voorzitter Niels Markensteijn. 'Daarbij kwam hij op jonge leeftijd al met een commerciële functie in de directie. Hij heeft in een moeilijke markt substantiële sponsors weten binnen te halen. Ook is zijn optreden in de voetbalwereld verbindend alsmede vernieuwend op diverse vlakken – denk hierbij bijvoorbeeld aan eSports.’
Bliksemcarrière
Michel van Grunsven, bestuurslid van Stichting SponsorRingen: 'Een bliksemcarrière! Na zijn start bij Eyeworks Sport en sportmarketingbureau Trefpunt startte Geelen in augustus 2010 bij de Amsterdamse club als accountmanager om na vier maanden hoofd sponsoring te worden. Twee jaar later werd hij hoofd commercie. Vanaf eind 2016 houdt hij zich op directieniveau bezig met de commerciële kant van Ajax.'
Ajax 'moet en wil voorop lopen' op elk gebied, dus ook op commercieel gebied. Die drang brengt de nodige creativiteit en lef met zich mee. 'Geelen leidt dit en dat vertaalt zich onder andere in vier grote Chinese sponsors en een mediapartner aldaar, een zichtbare en succesvolle eSports-strategie en een strategische contentdeal met hoofdsponsor Ziggo.'
Geelens sponsorfilosofie 'Hoe kan Ajax u helpen?' is simpel maar doeltreffend. 'Een aantal sponsorcontracten worden afgelopen jaar opengebroken en significant verhoogd, bij CST zelfs verdrievoudigd. 'Menno en zijn groeiende team breken elk jaar records wat betreft sponsorinkomsten. Zijn collega's krijgen veel vrijheid en verantwoordelijkheid en groeien daardoor.'
Geelen volgt met deze bekroning Hans Erik Tuijt (global sponsorship director van Heineken International) op als Sponsor Personality van het Jaar.
Artikel: Jeroen Mirck i.s.m. Lucas Boon
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- sponsoring
- SponsorRing
- sportmarketeer
- eSports
- carrière
- Ajax
- voetbalclub
- award
- bekroning
- Menno Geelen
- Sponsorpersonality
- commercieel directeur
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Heineken tot tenminste 2030 Official Partner Feyenoord
- Hisense officiële partner FIFA Club World Cup 2025
- Team Gullit verlengt samenwerking met Philips OneBlade
- Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
- Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en...
Laatste Nieuws
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024
- Heineken tot tenminste 2030 Official... 29-10-2024
- Derde seizoen podcast Football is... 24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing