CreativeNL en New Dutch Wave ook in 2024 naar SXSW

CreativeNL en New Dutch Wave ook in 2024 naar SXSW
  • B2b
  • 8 dec 2023 @ 11:49
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

CreativeNL, het internationale platform van de topsector creatieve industrie, gaat in 2024 wederom met New Dutch Wave naar South by Southwest (SXSW) in Austin, Texas.

Onder de vlag van CreativeNL zal Nederland weer vertegenwoordigd worden in het New Dutch Wave’s ‘clubhuis’ dat wordt gedeeld met Duitsland en Oostenrijk.

Hier zal Nederland zich presenteren met een inhoudelijk programma met Immersive Experiences (IX) als overkoepelend thema. Daarnaast zal New Dutch Wave ‘wavers’ meenemen met de Flying Dutchmen Tour, die de deelnemers zal onderdompelen in het aanbod van nieuwe kennis, oplossingen, optimisme, inspiratie en netwerkmogelijkheden.

SXSW – dat in 2024 van 8-16 maart plaatsvindt – is een jaarlijks terugkerende conferentie en festival in Austin dat zich richt op nieuwe technologie, film, muziek, educatie en cultuur. Het festival trekt elk jaar tienduizenden bezoekers van over de hele wereld. Het evenement biedt een platform voor innovatieve ideeën en creatieve uitwisseling tussen professionals uit verschillende sectoren.

Inhoudelijke focus op IX

Maarten Schram, kwartiermaker SXSW 2024 namens CreativeNL en managing director van branchevereniging voor events en livecommunicatie, IDEA: ‘Nederland heeft historisch gezien altijd een sterke internationale focus gehad, heeft een rijke handels- en ondernemersgeschiedenis en ons land gevormd tot een open en innovatieve economie. Juist vanuit dit DNA vind ik het belangrijk om Nederlandse pioniers en internationale ondernemers, onderzoekers en initiatieven bij elkaar te brengen in een aansprekend programma dat als focus IX. Samen met New Dutch Wave bouwen we op het fundament dat de afgelopen jaren is gelegd aan een succesvol SXSW 2024.’

De hernieuwde samenwerking tussen CreativeNL en New Dutch Wave biedt een kans voor alle participerende partijen en professionals (ondernemers, creatieven, kennisinstellingen en innovatieve clusters) om nieuwe internationale samenwerkingen aan te gaan, aldus de organisatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken