Randy van Dinter over Qiss en SlechteGrappen.nl
- Bureaus
- 14 feb 2014 @ 17:42
- Link
-
Bas Vlugt
Eigenaar
Nederlands MediaNetwerk - Social mediaInterview
- 14 feb 2014 @ 17:42
- Bas Vlugt
Randy van Dinter, creatief eigenaar van Qiss, lanceerde onlangs samen met een aantal studenten SlechteGrappen.nl. Wat ooit begon met een Twitter account bij wijze van grap en uit verveling, groeide binnen enkele maanden uit tot één van de grootste social networks van Nederland met 400.000 likes. MarketingTribune spreekt met hem.
Dag Randy, hoe is het met je?
'Goed! Het zijn spannende tijden waarbij anderen met de handen in het haar zitten. Ik zie het als een tijdperk vol creatieve uitdagingen die ik in kansen vertaal. Kijk, de wereld verandert. Er zijn mensen die denken dat alles goed komt. Wat ze eigenlijk bedoelen is dat het weer wordt zoals vijf jaar geleden. Maar dat is onzin. En gelukkig maar. Jonge mensen konden toen na hun studie een BMW uitkiezen bij de dealer, nog voor ze waren begonnen. Deze mentaliteit is dodelijk voor de economie. We moeten knokken. Weerbaar en innovatief zijn.'
Kun je Qiss introduceren?
'Qiss, tsja een een reclamebureau met een echte retailmentaliteit. Smart en snel. Maar altijd doordacht. We koppelen altijd het waarom aan het resultaat. Het aardige is dat we steeds meer opdrachtgevers krijgen die geheel buiten de retail vallen. Zo werken we voor Bureau Jeugdzorg Amsterdam. Een organisatie met 700 medewerkers. Zij werken onder immense druk met steeds minder budget. We hebben vanuit de inhoud een nieuwe identiteit ontwikkeld. En de organisatie geholpen de propositie eenduidig te krijgen. Resultaat is hernieuwde trots op de moeilijke werkzaamheden die men iedere dag weer verricht. Oh ja en voor ik het vergeet, we hebben een waanzinnig kantoor op het mooiste plekje in de Vondelkerk in Amsterdam.'
Voor welke klanten werken jullie?
'Retailers, A-merken, on– en offline klanten. Groot en klein. Eigenlijk maakt het ons niet zoveel uit. Zolang we maar het gevoel hebben dat we het samen doen. Onze pay-off is Samen creëren we kansen!. Wij houden van klanten met een ondernemershart. Mensen die drive hebben en die betrokken zijn. Onze laatste aanwinst is Perry. Zij roepen Keep moving. Kijk, dat maakt ons nou enthousiast.'
Wat doet Qiss dat andere bureaus niet doen?
'Moeilijke vraag omdat we echt niet pretenderen te weten wat al die andere bureaus in Nederland doen. Wellicht het beste om een verantwoordelijke bij Perry te citeren: Wauw, jullie denken echt altijd mee zonder dat het daardoor langer duurt. En het onnodig duur maakt. Het leuke is dat we echt heel breed bezig zijn. Onder de noemer een sterk merk maakt een sterke organisatie en een sterke organisatie maakt een sterk merk, bouwen we mee aan organisaties. We coachen directies. En geven trainingen. Maar mooi onderscheidend werk maken blijft het hart van onze business. Waarbij voor ons de omzet van de klant het belangrijkste resultaat is.'
Wat is het verhaal van SlechteGrappen.nl? Vertel alles!
'Op een dag loop je twee jonge studenten tegen het lijf. Die als uit de hand gelopen grap een Facebook community van bijna 400.000 volgers hebben. Te weten slechte grappen. Daarnaast hebben ze ook nog bijna 500.000 volgers op Twitter. Daarmee de vijfde partij in de wereld zijnde met Nederlandse likers op Facebook. Alles organisch verkregen. Gebaseerd op content die echt aansluit bij de doelgroep. Op mijn vraag of de mannen er al wat aan hadden verdiend reageerde de jongens verbaasd. Hoezo het was toch hobby…Na wat verdere gesprekken zijn we met elkaar in zee gegaan en zijn we op zoek gegaan naar verdienmodellen. Voor ons als Qiss een mooie leerschool geweest als het gaat om social media. De kennis die we opdoen kunnen we uitstekend gebruiken om ook onze klanten te adviseren omtrent social media. Ondertussen is onze site SlechteGrappen.nl succesvol gelanceerd.'
Wat is het laatste nieuws?
'Het laatste nieuws is dat we zojuist ook in de gezondheidszorg bezig zijn om organisaties te helpen hun commerciële DNA te ontwikkelen.'
www.qiss.nl
www.slechtegrappen.nl
Dit is het negenttiende interview in een serie van honderd die wij doen met Bureaus.
Eerder publiceerden wij onder meer:
Lodewijk van der Peet over BeyenMeyer en Beter Bed
Jan Rijkenberg over BSUR en Glenmorangie
Patrick Joore over GreyPOSSIBLE en Media Republic
Erik Kessels (KesselsKramer): 'De advertentiemarkt zit in een schizofrene fase'
Harald Dunnink (Momkai) over De Correspondent
Dirk van den Bosch (DigitasLBi) over KPN Inspire
Pieter Voogt (PauwR): 'Samenwerking tussen verschillende bureaus is de sleutel'
Rob Does (MediaTest): 'NOM en het HOI zullen binnen enkele jaren zijn verdwenen'
Paul Manuel (Tam Tam): 'In 2014 zal vooral mobiel heel hard gaan'
Ook een interview in deze serie? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar bureaus@marketingtribune.nl
-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hotel AZC als toonbeeld van echte opvang
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Dentsu Creative geeft Alexa Nederlandse nuance en humor
- Kerstcampagne Montblanc over de kracht van verbeelding
- Likeability-onderzoek Dentsu naar retail-kerstcommercials
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat ie zo mooi is
Laatste Nieuws
- [interview] ADCN herontdekt kracht... 20-12-2024
- John Meulemans partner bij Hibou... 19-12-2024
- Abovo Maxlead neemt DASE Analytics... 19-12-2024
- Retailmediarevolutie: De hype voorbij19-12-2024
- Stunt: tien jaar gratis wonen in... 18-12-2024
- LinkedIn als groeiplatform voor... 18-12-2024