Twaalf Nederlandse nominaties op eerste dag Cannes
- Bureaus
- 22 jun 2015 @ 11:25
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCannesReclameAward
- 22 jun 2015 @ 11:25
- Jeroen Mirck
De eerste shortlists voor Cannes Lions zijn bekend. Nederland vergaarde twaalf nominaties in twee categorieën: zes voor de Direct Lions en zes voor Promo & Activation. Geen enkele kans op eremetaal is er in de secties Press, Mobile en innovatie, waar geen enkele Nederlandse case de shortlist haalde. JWT Amsterdam heeft vooralsnog de meeste Nederlandse nominaties.
Na de uitreiking van de awards op het separate festival Lions Health afgelopen vrijdag (met Menzis en Tribal & DDB als eerste Nederlandse winnaar, van een zilveren Leeuw), keken alle Cannes-gangers reikhalzend uit naar de eerste shortlists voor het hoofdfestival. Teleurstellend was het ontbreken van Nederland onder de genomineerde voor Mobile (28 inzendingen) en Press (36 inzendingen). Voor de Innovation Lions had geen enkel Nederlands bureau ingestuurd.
Direct Lions
Elan - Taste the Translation (JWT Amsterdam) (3x)
PostNL - A kiss is a stamp (Joe Public)
Nestlé - Give Holland a Break (JWT Amsterdam)
KLM - Happy to Help (DDB & Tribal Worldwide Amsterdam)
Promo & Activation Lions
PostNL - A kiss is a stamp (Joe Public) (2x)
KLM - The Airplane Apartment (DDB & Tribal Worldwide Amsterdam)
Nestlé - Give Holland a Break (JWT Amsterdam)
Citizen - Chasing Horizons (W+K Amsterdam)
Opmerkelijk: bij de Press Lions waren er wel twee nominaties voor de printcampagne 'Netherlands', waarbij 28 Too Many en Ogilvy & Mather London aandacht vragen voor vrouwenbesnijdenis buiten de Arabische wereld, dus bijvoorbeeld ook in Nederland. Rare advertentie trouwens: de Nederlandse vlag hangt verkeerd.
MarketingTribune doet de hele week verslag van het Cannes-festival. Behalve alle winnaars leest u op MarketingTribune.nl ook verslagen van aanwezige redacteuren, creatieven, RA*W en de JongeHonden.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- PostNL
- festival
- awards
- Joe Public
- shirtlist
- KLM
- campagnes
- Promo
- Cannes Lions
- 2015
- Mobile
- Press
- DDB & Tribal
- nominaties
- Nestlé
- Elan
- Cannes
- JWT Amsterdam
- Direct Lions
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024