Tweede Nederlands goud bij Cannes Lions voor 72andSunny en Samsung
- Bureaus
- 27 jun 2015 @ 23:09
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Branded contentCannesAwardCampagnes
- 27 jun 2015 @ 23:09
- Jeroen Mirck
Nederland heeft een tweede gouden Leeuw gewonnen op de slotavond van het internationale reclamefestival in Cannes. Het goud ging naar bureau 72andSunny Amsterdam voor de Samsung-campagne 'Every Day is Day One' in de categorie Film Craft. De inzending won ook een bronzen Film Lion. In totaal won ons land op zaterdag één keer goud, één keer zilver en zes keer brons. In totaal vergaarde Nederland deze week twintig prijzen.
In de prestigieuze categorie Film was er zilver weggelegd voor Wieden+Kennedy, dat eerder deze week het andere goud voor Nederland had verdiend. Ditmaal won de campagne 'Imagine' voor S7 Airlines. Het bureau won ook nog brons voor de beide Heineken-commercials 'The City' en 'The Match'. Een afscheidscadeau, want W+K en Heineken maakten deze maand bekend niet samen door te gaan.
Het overige eremetaal voor Nederland werd binnengehaald door JWT Amsterdam ('Taste te translation' voor Elan, categorie Film) en tweemaal Ogilvy & Mather Amsterdam: met 'Death Penalty' voor Amnesty (categorie Film Craft) en de WNF-animatiefilm 'Seastars' (Branded Content). Opmerkelijk detail: in die laatste categorie werd geen Grand Prix toegekend.
De Grand Prix for Good, voor goede doelen, werd vorig jaar gewonnen door de 'Sweetie'-campagne van Terre des Hommes en het Nederlandse bureau Lemz, goed voor een berg aan prijzen in Cannes. Dit jaar miste Nederland een dergelijk topcase, ook in deze categorie. Ditmaal won een campagne die geen wereldburger gemist kan hebben: de Ice Bucket Challenge van de ALS Association.
Alle winnaars staan op een rij in het Cannes Lions-dossier 2015 van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- festival
- film
- goud
- ALS
- Leeuwen
- Ice Bucket Challenge
- 2015
- Wieden+Kennedy
- Ogilvy
- Heineken
- Samsung
- winnaars
- Cannes Lions
- slotdag
- Cannes
- campagnes
- awards
- 72andSunny
- reclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor...
- Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
- Chocomel aast op samenwerking met Hak
- ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing