Cannes 2015: Wieden+Kennedy Amsterdam wint goud en zilver bij Promo Lions
- Bureaus
- 23 jun 2015 @ 10:33
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - AwardVideoMobilePromotieCannes
- 23 jun 2015 @ 10:33
- Jeroen Mirck
Het loopt nog niet storm met Nederlandse prijswinnaars in Cannes. Wieden+Kennedy Amsterdam viel maandag als enig 'Hollands' bureau in de prijzen: W+K won goud en zilver in de categorie Promo & Activation met de campagne 'Chasing Horizons' voor horlogemerk Citizen. Bij de Direct Lions won Nederland geen enkele award.
Met goud en zilver voor 'Chasing Horizons' is W+K Amsterdam vooralsnog de Nederlandse koploper. Afgelopen weekend won DDB & Tribal Amsterdam ook al een zilveren Leeuw voor Menzis bij het aparte evenement Lions Health.
Tien van de twaalf Nederlandse nominaties voor Direct en Promot wonnen dus niet. De helft van die nominaties was voor JWT Amsterdam (voor Elan en Nestlé). De bureaus Joe Public (3 nominaties voor PostNL) en DDB & Tribal (2 nominaties voor KLM) vielen evenmin in de prijzen.
Voor de categorieën Mobile en Press haalde geen van de Nederlandse inzendingen de shortlist, voor Innovation stuurde Nederland niks in. Meer kans is er vermoedelijk later deze week, bij de categorieën Media en Film.
De Grand Prix bij Promo & Activation ging naar Grey London voor de Volvo-campagne 'Lifepaint'. De Grand Prix bij Direct ging eveneens naar Volvo, ditmaal voor de met Grey New York gemaakte campagne 'Interception'. Google won de Grand Prix in de categorie Mobile. De Grand Prix bij de Press Lions ging naar een fietscampagne voor de stad Buenos Aires, verzorgd door La Comunidad uit Miami.
Lees het laatste nieuws over Cannes Lions op MarketingTribune.nl.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Cannes
- Nederland
- Direct
- Promo
- Wieden+Kennedy
- campagne
- Citizen
- Chasing Horizons
- festival
- Cannes Lions
- goud
- zilver
- Leeuwen
- winnaar
- reclame
- award
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024