Drie keer goud voor J. Walter Thompson in Cannes

  • Bureaus
  • 22 jun 2016 @ 11:37
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CreatieCannesOutdoorAward

Nederland heeft zijn eerste gouden Leeuwen binnen in Cannes. De grote winnaar is J. Walter Thompson Amsterdam, dat drie keer goud won met 'The Next Rembrandt'. Die campagne was dinsdagavond ook goed voor een zilveren en een bronzen Leeuw. Brons was er bovendien voor de JWT-campagne voor Het Parool.

'The Next Rembrandt' won eerder deze week al twee keer zilver, maar pakt nu pas echt goed door: twee keer goud bij Outdoor, één keer goud bij Digital Craft, zilver bij Design en twee keer brons bij wederom Digital Craft.  Toef op de taart was het Outdoor-brons voor de Parool-campagne 'The Full Story'.

Outdoor Lions

  • ING: The Next Rembrandt (J. Walter Thompson Amsterdam) 2x GOUD
  • Het Parool: The Full Story (J. Walter Thompson Amsterdam) 1x BRONS

Design Lions

  • ING: The Next Rembrandt (J. Walter Thompson Amsterdam) - ZILVER
  • McDonald's: McTrax Placemet (TBWA\Neboko) 2x, geen bekroning

Digital Craft Lions

  • ING: The Next Rembrandt (J. Walter Thompson Amsterdam) 1x GOUD, 2x BRONS
  • Type to Design: First Instagram Font (Superheroes) - geen bekroning

Bij de PR Lions waren drie Nederlandse bureaus genomineerd, maar werd er geen prijs gewonnen. Dus geen succes voor DDB & Tribal Amsterdam (Vodafone Smart Jacket), TBWA\Neboko (Free A Girl) en Wilmar/Matthijs Amsterdam (Yellow Backie). 

Bekijk alle Nederlandse nominaties en winnaars in het Cannes-overzicht van MarketingTribune.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken