Drie keer goud voor J. Walter Thompson in Cannes
- 22 jun 2016 @ 11:37
- Jeroen Mirck
Nederland heeft zijn eerste gouden Leeuwen binnen in Cannes. De grote winnaar is J. Walter Thompson Amsterdam, dat drie keer goud won met 'The Next Rembrandt'. Die campagne was dinsdagavond ook goed voor een zilveren en een bronzen Leeuw. Brons was er bovendien voor de JWT-campagne voor Het Parool.
'The Next Rembrandt' won eerder deze week al twee keer zilver, maar pakt nu pas echt goed door: twee keer goud bij Outdoor, één keer goud bij Digital Craft, zilver bij Design en twee keer brons bij wederom Digital Craft. Toef op de taart was het Outdoor-brons voor de Parool-campagne 'The Full Story'.
Outdoor Lions
- ING: The Next Rembrandt (J. Walter Thompson Amsterdam) 2x GOUD
- Het Parool: The Full Story (J. Walter Thompson Amsterdam) 1x BRONS
Design Lions
- ING: The Next Rembrandt (J. Walter Thompson Amsterdam) - ZILVER
- McDonald's: McTrax Placemet (TBWA\Neboko) 2x, geen bekroning
Digital Craft Lions
- ING: The Next Rembrandt (J. Walter Thompson Amsterdam) 1x GOUD, 2x BRONS
- Type to Design: First Instagram Font (Superheroes) - geen bekroning
Bij de PR Lions waren drie Nederlandse bureaus genomineerd, maar werd er geen prijs gewonnen. Dus geen succes voor DDB & Tribal Amsterdam (Vodafone Smart Jacket), TBWA\Neboko (Free A Girl) en Wilmar/Matthijs Amsterdam (Yellow Backie).
Bekijk alle Nederlandse nominaties en winnaars in het Cannes-overzicht van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- shortlist
- JWT
- Parool
- The Next Rembrandt
- ING
- winnaar
- goud
- Cannes
- J. Walter Thompson Amsterdam
- uitreiking
- Leeuw
- Cannes Lions
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024