Next Rembrandt scoort elf nominaties in Cannes

  • Bureaus
  • 20 jun 2016 @ 11:54
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CreatieAwardCampagnesCannes

Gaat Nederland deze week goud delven in Cannes? Ons land haalde dit weekend al 17 keer de shortlist van Direct, Health, Promo & Activation, Radio en Print & Publishing. Maandag kwamen daar opnieuw 17 nominaties bij, in de categorieën Outdoor, Design, PR en Digital Craft. Veruit het meest genomineerd is 'The Next Rembrandt' van ING en J. Walter Thompson Amsterdam, met vooralsnog elf nominaties.

Bij de Health Lions, die inmiddels al zijn uitgereikt, stond alleen DDB & Tribal Amsterdam op de shortlist met ‘Nothing imprisons more than a kidney desease’ voor de Nierstichting.

Succesvoller is ons land bij de Direct Lions. 'The Next Rembrandt' is daar drie keer genomineerd. Andere Nederlandse nominaties zijn N=5 met Pridestream (voor KPN) en Lemz met ‘Toy or Toxic’ voor Veiligheid.nl. 

McTrax versus Rembrandt

Bij Promo & Activation scoort Rembrandt zijn vierde nominatie. TBWA\Neboko is twee keer genomineerd met de McTrax placemat voor McDonald’s, terwijl ook DDB & Tribal Amsterdam kans maakt op een prijs, met ‘Homeless extras’ voor De Volksbond.

In de categorie Print & Publishing heeft 180 Amsterdam drie nominaties: ‘The Face of Berlin’, ‘The Face of London’ en ‘The Face of New York’ voor United Colors of Benetton. TBWA\Neboko staat ook hier op de shortlist met de McTrax-placemat voor McDonald’s. 

Bij Radio dingt Ogilvy & Mather Amsterdam mee met de drie KFC-commercials, getiteld ‘Hey’, ‘Sing’ en ‘Girl’. In de categorie Glass staat Nederland niet op de shortlist. 

JWT schiet door naar 15 nominaties

Na de vier nominaties van 'The Next Rembrandt' afgelopen weekend volgden er op maandag maar liefst zeven shortlist-plekken voor deze innovatieve ING-case: eentje voor Design, twee voor Outdoor en vier door Digital Craft. Aangezien J. Walter Thompson Amsterdam ook nog eens vier keer de Outdoor-shortlist haalden met uitingen voor Het Parool, is het bureau inmiddels ruimschoots Nederlands koploper met 15 nominaties. 

Andere Nederlandse bureaus lieten zich maandag ook niet onbetuigd. TBWA\Neboko scoorde andermaal twee nominaties met de McTrax-placemet in de categorie Design. Superheroes Amsterdam haalde de shortlist in Digital Craft met 'Type to Design', het speciale Instagram-font. Drie bureaus zijn genomineerd voor een PR Lion: Wilmar/Matthijs Amsterdam met Yellow Backie (Yellow Bike), DDB & Tribal Amsterdam met Vodafone Smart Jacket en TBWA\Neboko met How Charities became donors van 'Free A Girl'. Bij Product Design maakt Nederland geen kans op eremetaal. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken