Ogilvy wint twee Grand Prix bij Health Lions

  • Bureaus
  • 20 jun 2016 @ 11:29
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CreatieAwardCampagnesCannes

Het grote Cannes Lions Festival is dit weekend afgetrapt met de uitreiking van de Health Lions. Reclame-netwerk Ogilvy won op dit aparte sub-event twee hoofdprijzen: de Pharma Grand Prix ging naar Ogilvy & Mather London (voor 'Breathless Choir' van Philips) en de Grand Prix for Good ging naar David Buenos Aires voor het 'Man Boobs' project tegen borstkanker.

De winnaars van de Pharma en Health & Wellness Lions werden zaterdag bekendgemaakt bij de Lions Health Awards Ceremony, waar in totaal 99 leeuwen werden uitgereikt. Dit derde jaar van de speciale Health-competitie beleefde een recordaantal inzendingen: 2.605 cases in beide categorieën.

Pharma Lions

Van de 582 inzendingen in de Pharma-categorie wonnen er 52 een prijs. Ogilvy & Mather London’s 'Breathless Choir' voor Philips ging naar huis met de Grand Prix. Alexandra von Plato, juryvoorzitter en Group President van Publicis Healthcare Communications Group, omschreef deze campagne als uitdager van de traditionele 'product als held'-benadering, door te mikken op de patiënt als held. 'It’s a stunning example of cinematic storytelling in the medical devices industry and clearly breaks the mould.' 

Health & Wellness Lions

De categorie Health & Wellness kenden bijna evenveel winnaars (47), maar wel op basis van een veel groter aantal inzenders (2.023). De Grand Prix ging hier naar het Londense bureau FCB Inferno, voor 'Project Literacy' van Pearson. 

Joshua Prince, juyvoorzitter en Chief Marketing Officer van Omnicom Health Group: 'The campaign is devastatingly good at showing the real costs of illiteracy and shows that before we even get to health, we have to start with people's fundamental ability to understand.' 

Meer 'gezonde' winnaars

De Young Lions Health Award, een partnership met Unicef, werd toegekend aan Eleanor Howe en Lina Benmansour van DigitasLBi voor de Franse campagne 'Unicef Brain Food'. Een ander goed doel won de Grand Prix for Good, geselecteerd uit alle Health-winnaars: 'Manboobs' van het Argentijnse bureau David Buenos Aires, een bewustwordingscampagne over borstkanker voor MACMA.

Healthcare Agency of the Year is Medulla Communications uit Mumbai, dat Langland, Windsor en McCann Health Hong Kong aftroefde. Healthcare Network of the Year is ditmaal McCann Health, met links en rechts op het podium ook Publicis Healthcare Communications Group en Ogilvy Commonhealth Worldwide.

Louise Benson, festivaldirecteur van Lions Health: 'We’re delighted to reward and celebrate the ground-breaking work providing a benchmark of excellence in the healthcare communications industry. Now in its third year, Lions Health is an arena to recognise achievements and we would like to thank the jury for collectively selecting our 2016 winners.' 

Bekijk ook: de nominaties in de andere categorieën van Cannes Lions. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken