Het Verdwenen Merk (10): Lodewijk van der Peet (BeyenMeyer) over Planet Internet
- Bureaus
- 27 sep 2016 @ 09:22
- Link
-
Richard Otto
Founder
Tens Media - MediaMerkenDigitaalInnovatieCommercials
- 27 sep 2016 @ 09:22
- Richard Otto
In de serie Verdwenen Merken voelen Richard Otto en Robbert van Loon reclame- en mediamensen aan de tand over hun favoriete verdwenen merk. In deze aflevering: Lodewijk van der Peet, managing director van BeyenMeyer, over Planet Internet.
Lodewijk van der Peet: ‘Planet Internet was echt het vlaggenschip van alle KPN-internetlabels. Het aantal abonnees groeide tot bijna anderhalf miljoen, totdat KPN de stekker uit het merk trok. Ik heb er al die jaren voor mogen werken en ben er nog trots op. Toen Lowe erbij kwam zijn er een aantal historische commercials gemaakt zoals de Indiase Taxichauffeur. Het was een fijne ploeg om mee te werken!’
Over Planet Internet
In 1993 studeerden de ondernemende communicatiestudenten Michiel Frackers en Frans Straver af op een scriptie over de ‘succes- en faalfactoren van interactieve media op de consumentenmarkt’. Toen al voorspelden ze een verregaande integratie van radio, TV, computer, gedrukte media en telefoon. Later besloten ze om dit zelf op te gaan pakken. Het resulteerde in een van de grootste internetaanbieders die ons land gekend heeft: Planet Internet.
Het merk ging in 1995 voor het eerst online ging onder de naam Planet. Met consumentenbekroningen als ‘Beste Breedband’, ‘Hoogste Snelheid’ en ‘Beste Service’ groeit het merk hard. Ook de reclamecampagnes rondom de slogan “There’s More to Explore” kunnen een breed publiek bekoren. In 1999 wijzigt het merk haar naam, mede door een fusie met World Acces, tot Planet Internet. Deze naam heeft tot 2005 bestaan tot de nieuwe eigenaar KPN de internetstekker eruit trekt en Planet Internet opgaat in KPN Internet.
Lees de verhalen van meer dan 300 verdwenen merken in het boek Verdwenen Merken. Het boek 'Verdwenen Merken' kost € 29.95 en is hier te bestellen.
Lees ook:
Ruud de Langen over Wastora
Willem-Albert Bol over Libertel
Wim Ubachs over Choq
Jan Dijkgraaf over Freeler
Gonny van der Zwaag over Greenpoint
Jean-Paul Schaddé van Dooren over Caraco
Taco Rijssemus over Buckler
Patrick Petersen over Video 2000
Jeroen Kijk in de Vegte over Club Veronica
-
Richard Otto
- Werkt bij: Tens Media
- Functie: Founder
- Website:http://www.tensmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

