Het Verdwenen Merk (10): Lodewijk van der Peet (BeyenMeyer) over Planet Internet
- Bureaus
- 27 sep 2016 @ 09:22
- Link
-
Richard Otto
Founder
Tens Media - MediaMerkenDigitaalInnovatieCommercials
- 27 sep 2016 @ 09:22
- Richard Otto
In de serie Verdwenen Merken voelen Richard Otto en Robbert van Loon reclame- en mediamensen aan de tand over hun favoriete verdwenen merk. In deze aflevering: Lodewijk van der Peet, managing director van BeyenMeyer, over Planet Internet.
Lodewijk van der Peet: ‘Planet Internet was echt het vlaggenschip van alle KPN-internetlabels. Het aantal abonnees groeide tot bijna anderhalf miljoen, totdat KPN de stekker uit het merk trok. Ik heb er al die jaren voor mogen werken en ben er nog trots op. Toen Lowe erbij kwam zijn er een aantal historische commercials gemaakt zoals de Indiase Taxichauffeur. Het was een fijne ploeg om mee te werken!’
Over Planet Internet
In 1993 studeerden de ondernemende communicatiestudenten Michiel Frackers en Frans Straver af op een scriptie over de ‘succes- en faalfactoren van interactieve media op de consumentenmarkt’. Toen al voorspelden ze een verregaande integratie van radio, TV, computer, gedrukte media en telefoon. Later besloten ze om dit zelf op te gaan pakken. Het resulteerde in een van de grootste internetaanbieders die ons land gekend heeft: Planet Internet.
Het merk ging in 1995 voor het eerst online ging onder de naam Planet. Met consumentenbekroningen als ‘Beste Breedband’, ‘Hoogste Snelheid’ en ‘Beste Service’ groeit het merk hard. Ook de reclamecampagnes rondom de slogan “There’s More to Explore” kunnen een breed publiek bekoren. In 1999 wijzigt het merk haar naam, mede door een fusie met World Acces, tot Planet Internet. Deze naam heeft tot 2005 bestaan tot de nieuwe eigenaar KPN de internetstekker eruit trekt en Planet Internet opgaat in KPN Internet.
Lees de verhalen van meer dan 300 verdwenen merken in het boek Verdwenen Merken. Het boek 'Verdwenen Merken' kost € 29.95 en is hier te bestellen.
Lees ook:
Ruud de Langen over Wastora
Willem-Albert Bol over Libertel
Wim Ubachs over Choq
Jan Dijkgraaf over Freeler
Gonny van der Zwaag over Greenpoint
Jean-Paul Schaddé van Dooren over Caraco
Taco Rijssemus over Buckler
Patrick Petersen over Video 2000
Jeroen Kijk in de Vegte over Club Veronica
-
Richard Otto
- Werkt bij: Tens Media
- Functie: Founder
- Website:http://www.tensmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers