Wat is native advertising? Een antwoord van Joe Pulizzi
- Content
- 10 jan 2014 @ 10:53
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Branded contentDigitaal
- 10 jan 2014 @ 10:53
- Redactie Contentmarketing
Volgens 'contentmarketinggoeroe' Joe Pulizzi (en met hem vele anderen) geloven in native advertising. Maar het is nog steeds onduidelijk wat het precies is en uit welke vormen het bestaat. Joe Pulizzi doet een goede poging om hier duidelijkheid in te scheppen.
Wat is native advertising precies?
Je kunt erg moeilijk over native advertising doen. Zo heeft de IAB (Interactive Advertising Bureau) een native advertising playbook gemaakt dat zes categorieen van native advertising beschrijft. Het is een vrij uitgebreid document, dus om het concept te simplificeren, heeft Joe het teruggebracht tot drie categorieen. In zijn optiek is native advertising:
Dus, het doel van native advertising is om de gebruikerservaring niet te verstoren, om informatie te brengen die bruikbaar is op ene of andere manier en die gelijk is aan de andere informatie op de website, zodat de native content leuker en beter gevonden wordt dan bijvoorbeeld een banner.
Joe gaat in zijn artikel verder in op hoe belangrijk native advertising is en haalt daarbij het Hexagram's State of Native Advertising report aan. Verder geeft hij een aantal voorbeelden van hoe native advertising eruit kan zien.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe vuurwerkcampagne... 19-12-2024
- Interview: Van saaie snijboon tot... 17-12-2024
- Interview: 'Jongeren willen geen... 16-12-2024
- Interview: Hema verovert TikTok met... 12-12-2024