Delta Lloyd en branded content: zeilserie voor jongeren

  • Content
  • 23 jun 2014 @ 12:34
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded content

Vanaf 19 juli is elke zaterdag en zondag de nieuwe jeugdserie ‘w.s.v. De Optimist' te zien. De serie speelt zich af op een zeilschool en wordt uitgezonden door RTL Telekids. De jeugdserie maakt ook deel uit van het zomerprogramma van Delta Lloyd en het Watersportverbond om jeugd te enthousiasmeren voor de zeil- en watersport.

Verschillende topzeilers maken in deze serie hun acteerdebuut. Zeilkampioenen Calijn Muller en Merel de Weerdt spelen een hoofdrol. Verder zijn Delta Lloyd Kernploegleden Dorian van Rijsselberghe, Kiran Badloe, Daphne van der Vaart, Karel Begemann en Maxime Jonker te zien. Tijdens de eerste edities van de Optimist on Tour hebben castings voor de serie plaats gevonden en zo'n 175 kinderen hebben hiermee een figurantenrol in de serie bemachtigd.

Annette Reijersen van Buuren, manager Merk en Sponsoring Delta Lloyd: ‘Met de leukste zeilserie van Nederland als onderdeel van de Optimist on Tour, bouwen we het in 2013 geïntroduceerde communicatieconcept "de Optimist" verder uit. De verbinding die Delta Lloyd heeft met watersport is nu naast de zeilsponsoring en de televisiecommercial ook terug te zien in alle andere uitingen van Delta Lloyd. Van evenementen voor consumenten en relaties en marketingcommunicatie-uitingen tot een zeilgame.'

Optimist on Tour
Delta Lloyd organiseert deze zomer op 10 oneigenlijke zeilplaatsen in Nederland de Optimist on Tour. Kinderen met een zwemdiploma kunnen kosteloos deelnemen aan allerlei watersportactiviteiten van zeilles in een Optimist tot Suppen en lopen op water in een waterbal. Ook op het droge is van alles te beleven. Naast het spelen van de zeilgame ‘De Optimist' kunnen kinderen proefjes doen in het waterlaboratorium en knopen leren leggen. Onderdeel van het zomerprogramma is de sinds 12 juni gratis te downloaden zeilgame ‘De Optimist' voor iOS en Android. De speler moet zeilend stormen trotseren, walvissen ontwijken en draaikolken vermijden

Sponsoring watersport
Delta Lloyd is de grootste watersportverzekeraar in Nederland en is sinds 1999 trouwe sponsor van de Nederlandse watersport. Ze hebben hun watersportsponsoring recent uitgebreid met een verbintenis aan het Jeugdsportfonds en de Reddingsbrigade Nederland. 









Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken