Ikea geeft gedetailleerd inzicht in ochtendrituelen
- Content
- 16 jun 2014 @ 14:24
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Onderzoek
- 16 jun 2014 @ 14:24
- Redactie Contentmarketing
Ikea stapt in contentmarketing? Ikea heeft onlangs een rapport uitgebracht dat de ochtendrituelen van mensen in acht wereldsteden in kaart brengt. Het rapport beschrijft bijvoorbeeld hoe vroeg mensen opstaan, of ze over hun dromen praten tijdens het ontbijt en hoe lang ze douchen. Helaas is Amsterdam geen wereldstad volgens Ikea, want de steden die aan bod komen zijn: New York, Parijs, Berlijn, London, Moskou, Mumbai, Shanghai, en Stockholm.
Ikea kan deze data natuurlijk voor zichzelf gebruiken (doen ze vast al lang) om het winkelaanbod,waar mogelijk, af te stemmen op deze rituelen. En met deze inzichten hebben ze ook direct een B2B-focus te pakken. Er zijn wellicht andere partijen, zoals horeca-gelegenheden, bedden- en matraswinkels, badkamerwinkels, die graag inzicht in ochtendrituelen van hun klanten willen hebben. Ik vind het wel een mooi initiatief!
Ikea presenteert de resultaten op verschillende manieren:
- Lifeathome.ikea.com
- Data mixing board, waar je zelf met de data aan de slag kunt en bijvoorbeeld steden met elkaar kunt vergelijken.
- Er is een geschreven rapport [pdf].
De website is echt de moeite waard!
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content...
- Milieuorganisaties lanceren “Op vakantie? Denk dichtbij”
- Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt rondreis door Nederland
- 'Brabant herinnert' staat stil bij 80 jaar vrijheid en...
- Campagne BrightPensioen wijst consumenten op invloed...
- [column] De groten kunnen nog veel leren van de kleintjes
Laatste Nieuws
- 'Brabant herinnert' staat stil bij... 14-11-2024
- Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt... 14-11-2024
- Hema Merk van het Jaar tijdens... 12-11-2024
- Campagne BrightPensioen wijst... 12-11-2024
- Milieuorganisaties lanceren “Op... 08-11-2024
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024