Ikea geeft gedetailleerd inzicht in ochtendrituelen

  • Content
  • 16 jun 2014 @ 14:24
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Onderzoek

Ikea stapt in contentmarketing? Ikea heeft onlangs een rapport uitgebracht dat de ochtendrituelen van mensen in acht wereldsteden in kaart brengt. Het rapport beschrijft bijvoorbeeld hoe vroeg mensen opstaan, of ze over hun dromen praten tijdens het ontbijt en hoe lang ze douchen. Helaas is Amsterdam geen wereldstad volgens Ikea, want de steden die aan bod komen zijn: New York, Parijs, Berlijn, London, Moskou, Mumbai, Shanghai, en Stockholm.

Ikea kan deze data natuurlijk voor zichzelf gebruiken (doen ze vast al lang) om het winkelaanbod,waar mogelijk, af te stemmen op deze rituelen. En met deze inzichten hebben ze ook direct een B2B-focus te pakken. Er zijn wellicht andere partijen, zoals horeca-gelegenheden, bedden- en matraswinkels, badkamerwinkels, die graag inzicht in ochtendrituelen van hun klanten willen hebben. Ik vind het wel een mooi initiatief!

Ikea presenteert de resultaten op verschillende manieren:

De website is echt de moeite waard! 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken