YouTubers strijden tegen elkaar in Doritos Drone Race

  • Content
  • 3 dec 2015 @ 09:40
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Video

Fitzroy ontwikkelde voor PepsiCo een nieuwe Doritos-campagne waarin bekende Nederlandse YouTubers met drones tegen elkaar racen. In teams met ervaren drone piloten gaan Milan Knol, DusDavid, Smoare en Fifalosophy de strijd tegen elkaar aan. Voor de race werd een speciaal parcours gebouwd met verschillende levels.

Bekijk hieronder de video van de Doritos Drone Race. De video zal online en in de bioscoop te zien zijn.



Social activatie
Vorige week publiceerden de YouTubers al trainingsvideo’s via hun eigen kanalen. Fans werden vervolgens uitgedaagd om te stemmen op hun favoriet via doritos.nl om zo kans te maken op de drone overhandigd door de winnende YouTuber.

#playbold
Het project is onderdeel van de social campagne van het merk Doritos genaamd '#playbold'. Binnen deze Doritos campagne wordt het hele jaar de wereld van gaming met de echte wereld vermengd, met eerder al Doritos Gamepad Drive en Doritos Roulette Challenge.

Fitzroy is verantwoordelijk voor het idee en de uitwerking in samenwerking met OMD en brandboost by Divimove (bovengenoemde YouTubers zijn onderdeel van dit netwerk).
Klant: PepsiCo. Contact: Sylvia Huibers.

Over PepsiCo
Dagelijks nuttigen consumenten overal ter wereld, in ruim 200 landen en gebieden, meer dan een miljard keer van PepsiCo-producten. PepsiCo had in 2014 een netto-omzet van meer dan 66 miljard dollar en heeft een complementair voedingsmiddelen- en drankenportfolio dat Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker en Tropicana omvat. Het productportfolio van PepsiCo biedt een breed scala aan smakelijke voedingsmiddelen en dranken, waaronder 22 merken die elk een geschatte retailjaaromzet hebben van meer dan 1 miljard dollar.

‘Performance with Purpose’ vormt de basis van PepsiCo: het tegelijkertijd leveren van uitmuntende financiële prestaties, duurzame groei en aandeelhouderswaarde. In de praktijk betekent Performance with Purpose dat PepsiCo een breed assortiment van voedingsmiddelen en dranken biedt, van lekker tot gezond; continu zoekt naar innovatieve manieren om de milieu-impact te minimaliseren en operationele kosten te verlagen; wereldwijd een veilige en inclusieve werkomgeving biedt aan zijn werknemers, en de lokale gemeenschappen waarin het bedrijf actief is respecteert en ondersteunt, ook in de vorm van investeringen. Voor meer informatie: www.pepsico.com.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken