Carlijn Postma is Contentmarketingvrouw van het Jaar: 'Ik ben een vakidioot, misschien is dat de reden'

Carlijn Postma is Contentmarketingvrouw van het Jaar: 'Ik ben een vakidioot, misschien is dat de reden'
  • Content
  • 20 nov 2017 @ 11:51
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentPersonaliaGrand Prix Content Marketing

Carlijn Postma van The Post is uitgeroepen tot Contentmarketingvrouw van het Jaar, dat werd donderdagavond bekendgemaakt tijdens de GPCM-uitreiking in DeFabrique. Een eerste reactie.

'Ik was nogal overdonderd. We waren met collega’s bij de première van de nieuwe plaat van mijn man -hij is muzikant- en net toen mijn favoriete liedje kwam moest ik van mijn collega’s de zaal uit. Maar toen ik begreep waarvoor, was ik natuurlijk superblij!' 

Zie jij jezelf ook als Contentmarketingvrouw van het Jaar? Anders gezegd: vind je de keuze terecht?
Ik ben enorm vereerd en het voelt echt goed om op deze manier de waardering van vakgenoten te krijgen. Ik hou van dit vak en vind juist de verschuivingen in de branche enorm boeiend. Ik kan ook geen programma of televisieserie meer kijken zonder ergens een verbinding met ons vakgebied mee te maken. Dus ik ben misschien een vakidioot, maar ik denk dat dat ook de reden is dat ik die titel nu mag dragen.

En waarom denk je dat de jury voor jou gekozen heeft?
Ik hoorde in de aankondigingsvideo het volgende: 'Volgens de vakjury heeft Carlijn het afgelopen jaar aantoonbaar een voortrekkersrol gespeeld in de ontwikkeling van het vak contentmarketing, en daarmee een niet te missen ambassadeursrol vervuld.'

Waar staan we op dit moment met het contentmarketingvak? Wat kan er beter?
We zijn eigenlijk pas net begonnen. Ik zie nu de verschuiving van de discussie en bijbehorende budgetten in de richting van contentmarketing gaan. Dat levert een interessante nieuwe discussie op: hoe maken we het effectief meetbaar? Ik denk dat de hele branche, en dan heb ik het over publishers, rtv, mediabureaus, merken etc. met elkaar in gesprek moeten op zoek naar nieuwe, relevante en vooral effectieve meetmethoden; de ‘bereikdoelstelling’ voorbij. De eerste initiatieven zien we inmiddels al ontstaan.

Je was niet aanwezig bij de uitreiking, maar de overige prijzen/winnaars heb je ongetwijfeld mee gekregen. Wat is je indruk daarvan?
Ontzettend jammer dat ik er niet bij was. Ik heb begrepen uit diverse jury’s dat het niveau van de inzendingen wederom hoger was dan vorig jaar, dus dat is fijn. Ik zag ook dat ABN er met een hele reeks awards en bekroningen vandoor ging. Ik moet me nog verdiepen in de cases, maar ik denk dat het een mooi voorbeeld is van een organisatie met een duidelijke visie op contentmarketing. En dan zie je dat in alle gelederen terug. Niet voor niets dat ze in zoveel categorieën genomineerd waren en wonnen.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken