Content marketing showcase: 'Insights' van NRC Media
- Content
- 14 jul 2014 @ 13:13
- Link
-
Suzanne de Bakker
docent Master Corporate Communicatie
Universiteit van Amsterdam - Verdienmodellen
- 14 jul 2014 @ 13:13
- Suzanne de Bakker
Het is nog niet bewezen dat contentmarketing geld oplevert. De effectiviteit of ROI van contentmarketing staat dus niet vast. Dat concludeerde ik in een eerder blogartikel op Marketingfacts. Maar kun je dan helemaal niets zeggen over het al dan niet effectief zijn van al die inspanningen die je als bedrijf of merk doet op het gebied van content? Natuurlijk wel! Er zijn een aantal contentmarketingcases die hun nut al aangetoond hebben. De komende tijd zal ik ze hier bespreken en vandaag beschrijf ik 'Insights' van NRC Media.
'Insights' van NRC Media
NRC Media, de uitgever van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl, levert sinds 2012 Insights. Met Insights positioneert NRC Media zich als kennispartner voor marketeers, adverteerders en mediabureaus. De Insights bieden feiten, trends en inzichten over de doelgroep van marketeers, adverteerders en mediabureaus, en zijn gebaseerd op onderzoeken zoals NOM, DMS, NOA en relevante brancherapporten, aangevuld met eigen onderzoek.
Met andere woorden, NRC media biedt met Insights kennis over en inzicht in het gedrag en de motivatie van de Nederlandse consument bij bijvoorbeeld het nemen van een aankoopbeslissing. In maart 2014 zijn de Insights volledig herzien en geactualiseerd en geven ze niet alleen een beeld van de huidige stand van zaken, maar wordt ook een toekomstvisie gepresenteerd.
Mediacampagne
Rondom de lancering van de Insights is een mediacampagne georganiseerd. De uitingen zijn gefaseerd ingezet op een crossmediale manier waarbij betaalde (bought) en eigen (owned) media zijn ingezet.
NRC Media heeft een aantal doelen voor de Insights geformuleerd:
- Branding van NRC Media in het algemeen
- Positionering van NRC Media als kennispartner
- Het genereren van leads
Resultaten
Wat zijn de resultaten? De Insights zijn ruim 3.500 keer gedownload, door ruim 1.070 personen. Van die 1.070 personen hebben 350 mensen zich ingeschreven voor de b2b-nieuwsbrief van NRC Media; bijna 190 wilden direct contact met een accountmanager naar aanleiding van hun download en 42 personen zijn van plan binnen 6 maanden te adverteren, bij NRC Media of elders. Van de 1070 personen bleek 75 procent interessant te zijn voor lead processing. Het grootste aantal downloads was voor de Insights van de branches Consumentenelektronica, ICT en Telecom, Retail en Zakelijke Dienstverlening, Automotive en Kunst en Cultuur.
Deze case is eerder verschenen als onderdeel van de blogpost ‘Hoe toon je het nut van contentmarketing aan‘ op Marketingfacts. Bekijk ook de eerste case in deze serie: 'Bad breath test' van Orabrush.
-
Suzanne de Bakker
- Werkt bij: Universiteit van Amsterdam
- Functie: docent Master Corporate Communicatie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
Laatste Nieuws
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing