Licor 43 in nieuwe verpakking
- Design
- 29 jan 2015 @ 09:06
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual idPackaging design
- 29 jan 2015 @ 09:06
- Redactie Design
De Spaanse drank Licor 43 slaat een nieuwe weg in met een nieuwe visuele identiteit. Het logo en de fles zelf zijn in een nieuw design gestoken, waarin de geschiedenis van het familiemerk benadrukt wordt.
Premium design
De vernieuwde fles is smaller en langer dan zijn voorganger waardoor hij volgens de makers prettiger in de hand ligt. Ook heeft de nieuwe fles een ‘swirl’, die de zachtheid van de likeur moet accentueren. Daarnaast heeft de fles een gouden etiket gekregen en is het logo duidelijker in het ontwerp verwerkt. Het moderne jasje van de fles moet de luxe van het merk benadrukken, maar ook het ‘veelzijdige en eigenzinnige karakter van het merk’.
´Fama Volat´
Een andere verandering in het flesontwerp is de vereenvoudiging van de merksymbolen, die een prominentere plaats hebben gekregen. Die symbolen zijn het familiewapen, de handtekening van oprichter Diego Zamora en de tekst ´Fama Volat´, wat Latijn is voor rumour has wings. Met deze tekst wil Licor 43 eer betonen aan de fans, waaraan de likeur zijn succes te danken heeft.
Licor 43
Licor 43 is een Spaanse likeur die gemaakt wordt op basis van een familierecept dat is geïnspireerd op een oud elixer met 43 geheime ingrediënten, Liquor Mirabilis. De naam van de likeur verwijst naar deze 43 ingrediënten, die bestaan uit voornamelijk kruiden, citrusvruchten en ander fruit afkomstig uit het Middellandse Zeegebied. De drank wordt alleen in het Spaanse Cartagena geproduceerd.
De vernieuwde flessen zijn vanaf 1 februari 2015 verkrijgbaar in Nederland.
Licor 43 van 1946 tot nu
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024