Etos thee verpakkingen door Millford

  • Design
  • 17 jul 2015 @ 10:38
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging designFood

Afgelopen september lanceerde Etos al zijn superfoods thuislijn. Nu is er voor de theeliefhebbers ook een thuismerk kruidentheecollectie, die bestaat uit 7 biologische theemelanges. Het meest opvallend zijn de trendy verpakkingen, die niet misstaan tussen hippe merken als Clipper en Higher Living. Designbureau Millford ontwikkelde de Etos thee verpakking.

Etos koos voor een breed thee assortiment dat perfect past bij de keuze van de consument van vandaag; een high quality product dat samengaat met een natuurlijke en gezonde leefstijl. Etos vroeg design bureau Millford om voor het design te zorgen. Elke afzonderlijke smaak moest duidelijk zijn functie en smaak communiceren en de gehele lijn moest een ‘familie’ worden met een aantrekkelijke verpakking die het gevoel van het openmaken van een cadeautje zou overbrengen.

Millford ontwikkelde een karakteristieke verpakking, anders dan de klassieke theebox. Ook creëerde het bureau een design font exclusief voor de Etos thee, waardoor het product een geheel andere look krijgt dan de bestaande Etos productenlijn. Alle varianten van de thee hebben een eigen icoon in de vorm van een raam op de voorkant van de verpakking.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken