Boerderij Chips nieuw verpakt door SoGood

  • Design
  • 5 jan 2016 @ 08:20
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Boerderij zijn ambachtelijke, op de boerderij bereide chips in een transparante zak. Het assortiment - bestaande uit de smaken zeezout, paprika en iedere keer een andere tijdelijke variant – is in het nieuw gestoken door designbureau SoGood.


Henk Scheele, één van de drie directeur-eigenaren van Hoeksche Chips, vond zijn merk te generiek verpakt: ‘Al enige tijd verkochten we ons product in diverse supermarkten, maar het was te generiek en met behoud van het karakter moest er een stap gemaakt worden.’

Edwin Visser, directeur van SoGood, heeft met zijn designbureau al eerder het ‘Three Dutch Farmers’-concept voor Schiphol ontwikkeld: ‘Dat concept had een groot commercieel resultaat. Heel leuk om nu ook voor het reguliere retailkanaal een concept te mogen ontwikkelen. De “boeren”-uitstraling moest behouden blijven, maar het moet nu wel als merk te beschermen zijn. En dit zonder dat het voor de consument als teveel bedacht wordt ervaren. Daar zijn we goed in geslaagd.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken