Boerderij Chips nieuw verpakt door SoGood
- Design
- 5 jan 2016 @ 08:20
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Packaging design
- 5 jan 2016 @ 08:20
- Redactie Design
Boerderij zijn ambachtelijke, op de boerderij bereide chips in een transparante zak. Het assortiment - bestaande uit de smaken zeezout, paprika en iedere keer een andere tijdelijke variant – is in het nieuw gestoken door designbureau SoGood.
Henk Scheele, één van de drie directeur-eigenaren van Hoeksche Chips, vond zijn merk te generiek verpakt: ‘Al enige tijd verkochten we ons product in diverse supermarkten, maar het was te generiek en met behoud van het karakter moest er een stap gemaakt worden.’
Edwin Visser, directeur van SoGood, heeft met zijn designbureau al eerder het ‘Three Dutch Farmers’-concept voor Schiphol ontwikkeld: ‘Dat concept had een groot commercieel resultaat. Heel leuk om nu ook voor het reguliere retailkanaal een concept te mogen ontwikkelen. De “boeren”-uitstraling moest behouden blijven, maar het moet nu wel als merk te beschermen zijn. En dit zonder dat het voor de consument als teveel bedacht wordt ervaren. Daar zijn we goed in geslaagd.’
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Finale Mysteryland brengt ode aan... 05-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing