Dorset begint nieuwe jaar in oude verpakking
- Design
- 6 jan 2016 @ 11:47
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - DesignpanelPackaging design
- 6 jan 2016 @ 11:47
- Nanny Kuilboer
Nieuw is niet altijd beter. Dat schijnt Dorset Cereals zich ook gerealiseerd te hebben. Een jaar na de restyling van hun verpakkingen keren zij terug naar hun oude, vertrouwde look. Dit kondigt het bedrijf aan op hun website: ‘The old ones are the best.’
Terug naar de 'classic' look: de 'nieuwe' verpakking van Dorset Cereals
De restyle van een jaar geleden
Dorset ‘loves its classics’: ‘Mensen vertellen ons hoe gek ze zijn op onze klassieke look en we vonden het tijd voor verandering. Daarom hebben we besloten ons mooie, minimalistische verpakkingsdesign te herintroduceren.’
Zo ‘classic’ was die verpakking echter niet, aangezien de laatste restyle slechts één jaar geleden plaats vond. De oude (en nu dus weer nieuwe) look van Dorset was inderdaad een trendsettende – kijk naar de verpakking van Clipper-thee en Arla biologische melk - en alom geprezen look.
Dorset was één van de eerste cerealmerken dat koos voor een strategie gericht op eenvoud en een ‘eerlijke’ en pure uitstraling. Dorset won er awards mee en werd zelfs onderwerp van een onderzoek.
Als redactie hadden wij een jaar geleden al onze twijfels of Dorset met zijn nieuwe voller geïllustreerde verpakking van designbureau Big Fish niet afdwaalde van zijn succesrecept.
Links de verpakking voor de restyle van een jaar geleden en rechts de restyle
Ook ons designpanel vroeg zich af hoe iemand het in zijn hoofd kon halen iets te veranderen aan de alom geprezen Dorset-verpakkingen, maar was uiteindelijk toch vol lof over de nieuwe signatuur. (NK)
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing