Dorset begint nieuwe jaar in oude verpakking

  • Design
  • 6 jan 2016 @ 11:47
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DesignpanelPackaging design

Nieuw is niet altijd beter. Dat schijnt Dorset Cereals zich ook gerealiseerd te hebben. Een jaar na de restyling van hun verpakkingen keren zij terug naar hun oude, vertrouwde look. Dit kondigt het bedrijf aan op hun website: ‘The old ones are the best.’


Terug naar de 'classic' look: de 'nieuwe' verpakking van Dorset Cereals


De restyle van een jaar geleden

Dorset ‘loves its classics’: ‘Mensen vertellen ons hoe gek ze zijn op onze klassieke look en we vonden het tijd voor verandering. Daarom hebben we besloten ons mooie, minimalistische verpakkingsdesign te herintroduceren.’

Zo ‘classic’ was die verpakking echter niet, aangezien de laatste restyle slechts één jaar geleden plaats vond. De oude (en nu dus weer nieuwe) look van Dorset was inderdaad een trendsettende – kijk naar de verpakking van Clipper-thee en Arla biologische melk - en alom geprezen look.

Dorset was één van de eerste cerealmerken dat koos voor een strategie gericht op eenvoud en een ‘eerlijke’ en pure uitstraling. Dorset won er awards mee en werd zelfs onderwerp van een onderzoek.

Als redactie hadden wij een jaar geleden al onze twijfels of Dorset met zijn nieuwe voller geïllustreerde verpakking van designbureau Big Fish niet afdwaalde van zijn succesrecept.











Links de verpakking voor de restyle van een jaar geleden en rechts de restyle

Ook ons designpanel vroeg zich af hoe iemand het in zijn hoofd kon halen iets te veranderen aan de alom geprezen Dorset-verpakkingen, maar was uiteindelijk toch vol lof over de nieuwe signatuur. (NK)

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken