Studenten strijden om Renault Design Award 2017

  • Design
  • 1 nov 2017 @ 10:53
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Productdesign

Zes studentenduo’s van de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft - alma mater Laurens van den Acker, senior VP corporate design Renault - zijn de strijd aangegaan om de 3de editie van de Renault Design Award 2017.Het plan? De auto van de toekomst ontwerpen. De award wordt 4 december uitgereikt door Van den Acker.

Op basis van de visie van Renault op de auto en zijn rol in de samenleving tot 2030 - elektrisch aangedreven, autonoom, verbonden en ontworpen om volledig te integreren in het leven van de mens - ontwerpen de studenten de auto van de toekomst. De zes studentenduo’s zijn ingeloot door Renault en de TU Delft onder begeleiding van Elmer van Grondelle, program manager automotive design van de TU Delft.

De deelnemende ontwerpers werken voor deze opdracht vanuit de designfilosofie van Renault, gebaseerd op de zes fases van de levenscyclus. Elk team representeert een van deze levensfases en gaat vanuit dat thema aan de slag.

De voortang van de deelnemers is te volgen via een reeks mini-documentaires. Op 20 november worden de definitieve designs door de kandidaten ‘gepitched’. De finale en de uitreiking van de Renault Design Award 2017 vindt plaats op 4 december. De documentaires, pitches en finale zijn te volgen via www.renault.nl/designaward.





Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken