Amazon gaat fysieke boekwinkels openen

  • Food-en-retail
  • 8 feb 2016 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenMultichannel

Online winkel Amazon.com gaat in de Verenigde Staten 300 tot 400 boekwinkels openen. Dat schrijft The Wall Street Journal. De eerste winkel in Seattle is al geopend. Daar worden de boeken verkocht die het op de site het meest populair zijn. Verder kunnen consumenten in de winkel e-readers en gadgets uitproberen. Een bijzondere ontwikkeling, vooral omdat Amazon verantwoordelijk is voor sluiting van vele boeknwinkels. Boeken waren 20 jaar geleden de eerste producten die Amazon online ging verkopen.

Medio januari kondigden Neckermann en Coolblue aan een reeks fysieke winkels te openen. Daarmee gaven ze de  aftrap voor een nieuwe trend: van clicks naar bricks. Het tij lijkt te keren. Volgens Hans van Tellingen van Strabo is het een logische stap, omdat de logistieke kosten voor webwinkels uit de pan rijzen. Amazon en ook Zalando draaien verlies omdat ze én de goedkoopste willen zijn , last hebben van retourpercentages en de verzendkosten voor eigen rekening nemen. Een woordvoerster van Amazon liet weten dat het bedrijf geen commentaar geeft op 'geruchten en speculatie'. (Bron: Wallstreetjournal en De Volkskrant) 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken