Blue Band schakelt Gordon Ramsay in om thuiskoks te inspireren

Blue Band schakelt Gordon Ramsay in om thuiskoks te inspireren
  • Food-en-retail
  • 29 jan 2025 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Blue Band kondigt een samenwerking aan met chef Gordon Ramsay. Hij gaat optreden in de nieuwe ‘Skip the Cow’-campagne en wil thuiskoks inspireren hun kookroutine naar een hoger niveau te tillen met een plantaardige alternatief voor roomboter en slagroom.

Driekwart van de Nederlanders zou graag beter koken

Uit onderzoek -zie onder- van Blue Band (N=2000 Nederlanders) blijkt dat bijna de helft van de thuiskoks in Nederland (48%) een repertoire heeft van minder dan 5 maaltijden die zij met een gerust hart zelf kunnen maken. Ook geeft 77% van de ondervraagden aan graag beter te willen leren koken. Gordon Ramsay weet als geen ander hoe belangrijk het is om thuiskoks te helpen het beste uit hun keuken te halen. In samenwerking met Blue Band moedigt de chef thuiskoks aan om afscheid te nemen van saaie kookgewoonten en hun koken en bakken naar een hoger niveau te tillen. De ‘Skip the Cow'-campagne laat zien dat overstappen op Blue Band een gemakkelijke manier is om thuis beter te bakken en te koken, zonder concessies te doen aan smaak of prestaties.

Ramsay: 'Ik geloof in goed, eerlijk koken met kwaliteitsingrediënten, en ik kan oprecht zeggen dat Blue Band me heeft weggeblazen. Van roerei tot chocoladetaart, ik heb het product uitgebreid getest. Het geeft me de romigheid en rijke smaak die ik van boter gewend ben, terwijl het duurzamer is. Ik wil thuiskoks aanmoedigen om de overstap te maken, het zelf te proberen en te ontdekken wat ze ermee kunnen creëren.' 

Doorbreek saaie routines in de keuken
Met Ramsay aan boord wil Blue Band de kwaliteit van zijn producten als volwaardig ingrediënt tijdens het koken of bakken onderstrepen. De beroemde chef stelt de producten van het merk op de proef en laat zien hoe mensen ze thuis kunnen gebruiken om hun kookkunsten te verfijnen. Want, stelt het merk, als het niet zou werken in de keuken, zou Ramsay zijn naam er nooit aan verbinden.

Bas Michel, Country Manager Nederland bij Flora Food Group: 'Ik ben ontzettend trots om onze nieuwe 'Skip the Cow'-campagne aan te kondigen, met niemand minder dan de iconische Gordon Ramsay. Deze campagne is een gedurfde stap vooruit om de ongelooflijke veelzijdigheid en romige smaak van Blue Band voor koken en bakken te laten zien. Gordon’s passie voor uitzonderlijk eten sluit perfect aan bij onze toewijding aan innovatie en het aanbieden van duurzame, zuivelvrije alternatieven die geen concessies doen aan smaak of prestaties. En als Gordon Ramsay het goed vindt, wie zijn wij dan om het daar niet mee eens te zijn?'

Over de campagne
De nieuwe ‘Skip the Cow’-campagne, met Gordon Ramsay als gezegd in de hoofdrol, wordt vanaf vandaag uitgerold via tv, DOOH en social. Blue Band Heerlijk Romig bestaat uit zeven natuurlijke ingrediënten en heeft 75% minder impact op het klimaat dan traditionele roomboter**. Het is daardoor een kleine maar impactvolle keuze in de keuken, die beter is voor de planeet. 
(PvWK | foto: Blue Band)

voetnoten:
*Onderzoek uitgevoerd door OnePoll onder 2.000 Nederlandse respondenten in januari 2025.
**Life Cycle Assessment tool (ontwikkeld door Quantis) vergelijkt Blue Band Heerlijk Romig met roomboter in Nederland (2024). Zie www.blueband.nl voor meer info. 

Over Flora Food Group
'Global branded food champion Flora Food Group biedt de volgende generatie heerlijke, natuurlijke en voedzame voeding. Onze producten zijn betaalbaarder en duurzamer dan hun zuiveltegenhangers. We bieden consumenten een aantrekkelijke keuze in vier groeiende categorieën: vaste en vloeibare boters en margarines, romen en kazen. We zijn leider in veel van de 100+ landen waar we actief zijn, met bekende merken als Flora, Becel+ProActiv, Blue Band, Country Crock, I Can't Believe It's Not Butter, Rama en Violife, samen met onze lokale merken en Professional Business. We hebben meer dan 150 jaar ervaring, diepgaande R&D-expertise en een toewijding aan het leveren van heerlijke, voedzame voeding. We hebben 15 productielocaties verspreid over vijf continenten. Flora Food Group heeft circa 4.800 mensen in dienst en het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam; het bedrijf rapporteerde een netto-omzet van 3,3 miljard euro in 2023 en is daarmee wereldwijd leider in plantaardige voeding.  Meer info: Florafoodgroup.com.'
(bron: FFG) 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken