NOS belicht horeca-sluikreclame via Instagram
- Food-en-retail
- 19 sep 2017 @ 15:43
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodTrends
- 19 sep 2017 @ 15:43
- Redactie Food en Retail
Social media als Instagram zijn nieuwe marketingtools tools geworden om een restaurant op de kaart te zetten, toont de NOS item met het volgende item. Wie alvorens een heerlijk gerecht op te peuzelen of te drinken daar eerst een fijne foto van maakt en deze post op bijvoorbeeld Instagram, helpt de horecagelegenheid gratis aan extra promotie. Met dank ook aan Instagram. Hoe werkt dat, bijvoorbeeld voor de supersuccesvolle eetgelegenheid The Avocado Show?
'Instawaardige' restaurants doen er volgens de NOS alles aan om jou hun hippe eettent op de foto te laten zetten. 'Geld uitgeven aan de traditionele manier van reclame maken, hoeft op deze manier niet meer. De hype wordt vanzelf gecreëerd.' Slimme restaurants en andere horecagelegenheden zorgen er daarom voor dat klanten met het juiste licht en interieur de perfecte foto van gerechten kunt maken voor Instagram. 'Wij denken eerst aan het design van het eten, en dan mag de chef-kok kijken hoe hij daar een tien van maakt in de keuken, vult Ron Simpson, eigenaar The Avocado Show aan. Hieronder een filmpje op FoodTube, dat bijdraagt aan de faam van Simpsons nieuwe formule maar dan via video.
Goed smoelend food
Hier een voorbeeld van zo'n Insta-post voor The Avocado Show. 'Je moet minstens één fotogeniek gerecht op de kaart hebben staan'. adviseert Roger Bloem, food influencer. Lees hier het hele artikel en bekijk het filmpje.
(PvWK, bronnen: NOS, Instagram en FoodTube)
Laatste nieuws Avocado Show, lees hier
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- eten
- fotogeniek
- Ron Simpson
- design
- food influencer
- chef-kok
- NOS
- keuken
- Roger Bloem
- FoodTube
- filmpje
- gerecht
- The Avocado Show
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe spaaractie Jumbo speelt in op producten Van Dichtbij
- Netto-omzet van Action tikt in 2024 €13,8 miljard aan
- Blue Band schakelt Gordon Ramsay in om thuiskoks te inspireren
- Droste-effect mogelijk ten einde
- Sanne Beijer-ten Voorde van Villa for You: 'Soms moet je...
- Van Munster opvolger Van der Ent als ceo Spar
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Gemak en nabijheid... 06-02-2025
- Droste-effect mogelijk ten einde05-02-2025
- 'Nederlandse eiwittransitie kan en... 05-02-2025
- Eduard Verbaarschot van Duinrell:... 05-02-2025
- Fanta en Xbox laten gamers spelen... 03-02-2025
- Van Munster opvolger Van der Ent als... 03-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day