Blendle belooft 'iTunes voor journalistiek'
- Media
- 6 sep 2013 @ 00:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Content
- 6 sep 2013 @ 00:11
- Redactie Media
Vaste DWDD-gast Alexander Klöpping wil jongeren weer laten betalen voor journalistiek. Zijn platform Blendle is een digitale kiosk waarin losse artikelen gekocht kunnen worden uit Nederlandse kranten en tijdschriften.
Blendle is het geesteskind van Marten Blankesteijn, oud-journalist van Dagblad De Pers. Samen met Klöpping bezit hij het overgrote deel van de aandelen in deze startup.
Op Blendle.nl wordt de dienst als volgt beschreven: 'Je bladert gratis door kranten en tijdschriften. Je volgt vrienden, collega's en BN'ers en leest de artikelen waarvan zij vinden dat je ze niet mag missen. En je betaalt altijd alléén voor wat je leest.'
Uitgevers die al meedoen aan dit nieuwe initiatief zijn NRC, Wegener, Nederlands Dagblad, Elsevier, Groene Amsterdammer, Vrij Nederland, Quote, Sanoma, Bright en Quest toegehapt. Met De Persgroep wordt nog gesproken, met De Telegraaf zouden de onderhandelingen moeizaam gaan, aldus Klöpping in de Volkskrant.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe Raad van Toezicht Stichting... 24-12-2024
- Hanneke Berghoef (Bruna):... 23-12-2024
- Peter Contant ontvangt LOF d’Or... 19-12-2024
- Magna: Digitale media blijven de... 17-12-2024
- AMMA Awards 2025: tijdloos sterk... 12-12-2024
- Mediahuis: lancering Mediahuis Raakt10-12-2024