Blendle belooft 'iTunes voor journalistiek'

  • Media
  • 6 sep 2013 @ 00:11
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Content

Vaste DWDD-gast Alexander Klöpping wil jongeren weer laten betalen voor journalistiek. Zijn platform Blendle is een digitale kiosk waarin losse artikelen gekocht kunnen worden uit Nederlandse kranten en tijdschriften.

Blendle is het geesteskind van Marten Blankesteijn, oud-journalist van Dagblad De Pers. Samen met Klöpping bezit hij het overgrote deel van de aandelen in deze startup.

Op Blendle.nl wordt de dienst als volgt beschreven: 'Je bladert gratis door kranten en tijdschriften. Je volgt vrienden, collega's en BN'ers en leest de artikelen waarvan zij vinden dat je ze niet mag missen. En je betaalt altijd alléén voor wat je leest.'

Uitgevers die al meedoen aan dit nieuwe initiatief zijn NRC, Wegener, Nederlands Dagblad, Elsevier, Groene Amsterdammer, Vrij Nederland, Quote, Sanoma, Bright en Quest toegehapt. Met De Persgroep wordt nog gesproken, met De Telegraaf zouden de onderhandelingen moeizaam gaan, aldus Klöpping in de Volkskrant.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken