John de Mol heeft interesse in overname SBS
- Media
- 16 sep 2013 @ 09:50
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 16 sep 2013 @ 09:50
- Redactie Media
John de Mol is geïnteresseerd om het meerderheidsbelang dat Sanoma heeft in SBS Broadcasting over te nemen. Dat zei hij vrijdagavond in talkshow RTL Late Night. De Mol zei er wel bij dat hij hierover niet in gesprek is met Sanoma en ook niet verwacht daar binnenkort over in gesprek te gaan: "Maar als het me door Sanoma wordt aangeboden, ben ik zeker geïnteresseerd."
De Mol vindt dat betrokken partijen te ongeduldig zijn met SBS. "Het gaat goed met SBS, het is een winstgevend bedrijf. Het gaat echter nog niet goed genoeg. Het zal twee tot vier jaar duren voordat SBS daar is waar we willen. Je moet ook een beetje geluk hebben."
De Mol liet weten dat hij nog geen dag spijt heeft gehad van zijn belang in SBS. Als hij de zender volledig in eigendom zou hebben, zou hij in de eerste plaats rust in de SBS-organisatie brengen en veel meer op de lange termijn sturen.
Een beetje geluk voor SBS zou al aanstaande kunnen zijn als De Mols nieuwe realityprogramma Utopia een succes wordt. In Utopia krijgen vijftien deelnemers een stuk land met een loods, vee, water en elektriciteit. Ze moeten proberen een nieuwe samenleving op te bouwen met zo ongeveer niets. De deelnemers krijgen een beetje geld om spullen van buitenaf te kopen maar moeten het voor de rest zelf zien te redden. Utopia wordt op één van de SBS-zenders uitgezonden en loopt vanaf 1 januari tot en met december 2014. De deelnemers zijn 24 uur per dag online te volgen en een maal per dag wordt een televisieprogramma uitgezonden.
SBS Broadcasting wordt op dit moment geleid door interim CEO Hans Edin na het gedwongen vertrek van Georgette Schlick in maart van dit jaar. Het vertrek van Schlick luidde een onrustige periode in bij Sanoma waarbij veel mensen op sleutelposities zijn vertrokken. In mei maakte Sanoma CEO Dick Molman bekend eind dit jaar terug te treden, terwijl in juni NU.nl hoofdredacteur Wouter Bax vertrok en ook COO Digital Michiel Buitelaar zijn vertrek bekend maakte.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing