Peter de Mönnink benoemd tot CEO van Sanoma Media

  • Media
  • 27 sep 2013 @ 08:17
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaOnlinePrintTelevisie

Peter de Mönnink is benoemd tot CEO van Sanoma Media Netherlands per 1 januari 2014. Hij wordt lid van Sanoma’s Executive Management Group. Dick Molman, de huidige Sanoma-topman, heeft zijn taken overgedragen en trekt zich, zoals eerder aangekondigd, per 1 november aanstaande terug om ruimte te maken voor zijn opvolger.

De Mönnink (50) is op dit moment CEO van Reed Business Nederland & Reed Business International en Reed Construction Data (US/Canada). Als CEO van Sanoma Media Netherlands wordt hij verantwoordelijk voor de volgende stap in Sanoma’s transformatiestrategie richting een duurzaam en succesvol multimediaal mediaportfolio.

'Portfolio transformeren'

Harri-Pekka Kaukonen, President & CEO van de Sanoma Group, zegt in reactie op de benoeming van De Mönnink: “Sinds de overname van SBS Broadcasting is Sanoma in Nederland het grootste mediabedrijf. We zijn het enige mediahuis met een breed portfolio met sterke digitale en mobiele media, TV, tijdschriften en events. Onze volgende stap is om het portfolio te transformeren zodat het geheel groter wordt dan de delen. Dit doen we door innovatieve digitale en multichannel oplossingen uit te bouwen en te ontwikkelen, waarbij we ons richten op onze sterkste merken en de wensen van onze klanten. Ik geloof dat Peter de juiste man is om Sanoma Media Netherlands naar de volgende fase te leiden in een tijd waarin structurele veranderingen in mediaconsumptie samenvallen met sterke economische tegenwind.”

Ook spreekt Kaukonen waardering uit voor de vertrekkende Dick Molman: “Ik wil Molman bedanken voor zijn voortdurende commitment aan Sanoma. Hij heeft een zeer belangrijke rol gehad in het opbouwen van onze huidige positie als marktleider in Nederland. Ik wens hem het beste in zijn toekomst buiten Sanoma,” vervolgt Kaukonen.

'Sanoma omvormen'



Peter de Mönnink heeft ruime ervaring in de mediabranche. Sinds 1988 heeft hij een lange en aanzienlijke carrière opgebouwd bij Reed Elsevier. Hij is begonnen als productmanager en heeft vervolgens sinds 1998 verschillende leidinggevende posities bekleed, waardoor hij specialistische media- en functionele kennis combineert met de nodige managementvaardigheden. In zijn rol als Global Chief Strategy & Internet was hij eindverantwoordelijk voor het ontwikkelen van het digitale portfolio van Reed Business. In zijn huidige rol als CEO van Reed Business Nederland & International geeft hij leiding aan een groot en dynamisch mediaportfolio in verschillende landen.

Zelf zegt De Mönnink: “Sanoma is de benchmark voor media in Nederland. Creatieve en betrokken medewerkers, zeer sterke topmerken, verschillende mediakanalen. Dit vormt de springplank om het bedrijf verder te ontwikkelen: alle fundamenten zijn aanwezig om de juiste keuzes te maken en het bedrijf om te vormen tot het mediabedrijf van de volgende generatie. Ik kijk er zeer naar uit om met mijn nieuwe collega’s aan de slag te gaan en dit waar te maken.” 

De Mönnink begint bij Sanoma op 1 januari 2014. Tot die tijd draagt hij zijn verantwoordelijkheden bij Reed Elsevier over en bereidt hij zich voor op zijn nieuwe rol bij Sanoma. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken