'Nog veel meer ontslagen bij Sanoma'
- Media
- 28 okt 2013 @ 13:42
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 28 okt 2013 @ 13:42
- Redactie Media
Journalistenvakbond NVJ verwacht dat uitgeverij Sanoma nog meer arbeidsplaatsen gaat schrappen dan de eerder aangekondigde 160 fte's. Het bedrijf gaat naar verwachting het mes zetten in verschillende tijdschrifttitels.
Sanoma heeft last van tegenvallende oplagen en advertentie-inkomsten. Ingewijden vertelden eerder aan de NOS dat Nieuwe Revu, Flair en Viva gaan verdwijnen. Sanoma ontkende indertijd dat er sprake zou zijn van een aankomend massaontslag. Begin deze maand trok Sanoma de stekker uit het magazine Nusport vanwege tegenvallende verkoopcijfers.
Het personeel van uitgeverij Sanoma wordt donderdagochtend na de presentatie van de derde kwartaalcijfers bijgepraat over de gevolgen van de reorganisatie, zo meldt de NOS vandaag. In Nederland werken ruim 1600 mensen bij het mediaconcern. De vakbonden hebben voor volgende week maandag een gesprek staan met de uitgeverij.
UPDATE: De geruchtenstroom is inmiddels op gang gekomen. Al het personeel moet aanwezig zijn, "ook als we andere plannen hadden". Volgens Adformatie spreken ingewijden over 250 tot 400 ontslagen en zou wellicht zelfs de helft van de titels worden afgestoten. Sanoma reageert niet op alle geruchten. Managers zouden zelfs een geheimhoudingsverklaring hebben getekend.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- crisis
- NVJ
- Nieuwe Revu
- NUsport
- personeel
- Flair
- NOS
- ontslagen
- ontslag
- Viva
- Sanoma
- personeel
- reorganisatie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bavaria en carnaval waarom ze altijd een campagnehit lijken te...
- De Telegraaf bereikt meer lezers dankzij digitale editie
- Neuro-onderzoek bevestigt kracht van gecombineerde tv- en...
- [column] De culturele revolutie is begonnen! Ga bij het verzet
- TV-reclamemarkt in 2024: sterke groei online video
- EW Magazine lanceert positioneringscampagne 'Zuurstof tot...
Laatste Nieuws
- Q&A onderzoekt onmisbaarheid... 12-03-2025
- Mediatrends: online mediaconsumptie... 11-03-2025
- EW Magazine lanceert... 10-03-2025
- De Telegraaf bereikt meer lezers... 07-03-2025
- Neuro-onderzoek bevestigt kracht van... 06-03-2025
- TV-reclamemarkt in 2024: sterke... 05-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day