'Nog veel meer ontslagen bij Sanoma'
- Media
- 28 okt 2013 @ 13:42
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 28 okt 2013 @ 13:42
- Redactie Media
Journalistenvakbond NVJ verwacht dat uitgeverij Sanoma nog meer arbeidsplaatsen gaat schrappen dan de eerder aangekondigde 160 fte's. Het bedrijf gaat naar verwachting het mes zetten in verschillende tijdschrifttitels.
Sanoma heeft last van tegenvallende oplagen en advertentie-inkomsten. Ingewijden vertelden eerder aan de NOS dat Nieuwe Revu, Flair en Viva gaan verdwijnen. Sanoma ontkende indertijd dat er sprake zou zijn van een aankomend massaontslag. Begin deze maand trok Sanoma de stekker uit het magazine Nusport vanwege tegenvallende verkoopcijfers.
Het personeel van uitgeverij Sanoma wordt donderdagochtend na de presentatie van de derde kwartaalcijfers bijgepraat over de gevolgen van de reorganisatie, zo meldt de NOS vandaag. In Nederland werken ruim 1600 mensen bij het mediaconcern. De vakbonden hebben voor volgende week maandag een gesprek staan met de uitgeverij.
UPDATE: De geruchtenstroom is inmiddels op gang gekomen. Al het personeel moet aanwezig zijn, "ook als we andere plannen hadden". Volgens Adformatie spreken ingewijden over 250 tot 400 ontslagen en zou wellicht zelfs de helft van de titels worden afgestoten. Sanoma reageert niet op alle geruchten. Managers zouden zelfs een geheimhoudingsverklaring hebben getekend.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Viva
- ontslag
- personeel
- NOS
- Nieuwe Revu
- Flair
- personeel
- Sanoma
- ontslagen
- NVJ
- NUsport
- reorganisatie
- crisis
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mercurs 2025: de genomineerden zijn bekend
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
Laatste Nieuws
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes