Online uitgevers kiezen GfK voor alternatief STIR
- Media
- 8 okt 2013 @ 10:25
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - BereikOnderzoekOnline
- 8 okt 2013 @ 10:25
- Redactie Media
De zes grootste online uitgevers van Nederland gaan met onderzoeksbureau GfK een bereiksonderzoek opzetten dat de opvolger van het gestopte STIR moet worden. Begin november zijn de eerste cijfers beschikbaar.
Sinds de stopzetting van het STIR-bereiksonderzoek in juni is door de zes grootste online uitgevers in Nederland (die hun krachten hebben gebundeld onder de noemer VINEX) in samenspraak met PMA gewerkt aan de opzet van een alternatief online bereiksonderzoek voor de periode van één jaar.
Na een uitgebreide marktscan is besloten het tijdelijke bereiksonderzoek uit te besteden aan GfK. Het onderzoeksbureau maakt hiervoor gebruik van een speciaal voor dit doel samengesteld panel en de meettechniek van GfK Nurago. Het nieuwe onderzoek is inmiddels gestart en de eerste meetdata over de maand september zullen begin november beschikbaar komen. Vanaf begin 2014 zal het meten van mobiel bereik ook onderdeel uitmaken van het onderzoek.
Afnemers van de bereiksdata kunnen gebruik blijven maken van de bestaande W4Reporter en W4Probe analyse tools. In de komende twaalf maanden zullen voorbereidingen worden getroffen voor de opzet van een structureel onderzoek voor de langere termijn.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

