Sanoma stopt met tijdschrift NUsport
- Media
- 9 okt 2013 @ 09:41
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 9 okt 2013 @ 09:41
- Redactie Media
Uitgeverij Sanoma heeft de stekker getrokken uit het tijdschrift NUsport. Dat lijkt de voorbode van een grotere reorganisatie die op til staat bij de Hoofddorpse uitgever van succestitels als Donald Duck en Libelle, die in zwaar weer raakte na de overname van SBS Broadcasting.
Tegenvallende verkoopcijfers zijn de reden om met NUsport te stoppen. De laatste editie van het sportblad (tot 2010 bekend als Sportweek) ligt op 14 november in de winkel. Daarna gaat de website met een ingekrompen redactie verder onder de vlag van NU.nl.
Sanoma stopte eerder al met publieksbladen als Esta, Groter Groeien en Fab. Ook bladen als Nieuwe Revu, Viva en Flair zouden op de nominatie staan om uit de winkel te verdwijnen, maar de Finse uitgever ontkent deze geruchten tot nu toe ten stelligste.
Eind oktober presenteert Sanoma de derde kwartaalcijfers en wordt er uitsluitsel gegeven over de invulling van de reorganisatie. Dan zal ook duidelijk zijn of er meer tijdschriften gaan verdwijnen. Begin november zijn de vakbonden uitgenodigd voor een gesprek, meldt de Volkskrant.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Flair
- magazine
- reorganisatie
- tijdschrift
- Viva
- stoppen
- kwartaalcijfers
- Sportweek
- Nieuwe Revu
- Sanoma
- NUsport
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mercurs 2025: de genomineerden zijn bekend
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
Laatste Nieuws
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes