Sanoma stopt met tijdschrift NUsport

  • Media
  • 9 okt 2013 @ 09:41
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Print

Uitgeverij Sanoma heeft de stekker getrokken uit het tijdschrift NUsport. Dat lijkt de voorbode van een grotere reorganisatie die op til staat bij de Hoofddorpse uitgever van succestitels als Donald Duck en Libelle, die in zwaar weer raakte na de overname van SBS Broadcasting.

Tegenvallende verkoopcijfers zijn de reden om met NUsport te stoppen. De laatste editie van het sportblad (tot 2010 bekend als Sportweek) ligt op 14 november in de winkel. Daarna gaat de website met een ingekrompen redactie verder onder de vlag van NU.nl.

Sanoma stopte eerder al met publieksbladen als Esta, Groter Groeien en Fab. Ook bladen als Nieuwe Revu, Viva en Flair zouden op de nominatie staan om uit de winkel te verdwijnen, maar de Finse uitgever ontkent deze geruchten tot nu toe ten stelligste. 

Eind oktober presenteert Sanoma de derde kwartaalcijfers en wordt er uitsluitsel gegeven over de invulling van de reorganisatie. Dan zal ook duidelijk zijn of er meer tijdschriften gaan verdwijnen. Begin november zijn de vakbonden uitgenodigd voor een gesprek, meldt de Volkskrant.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken