Hoofdredacties Wegener worden verantwoordelijk voor marketing en sponsoring

  • Media
  • 27 nov 2013 @ 11:26
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingSponsoringPrint

De directie van krantenconcern Wegener wil de eigen hoofdredacteuren verantwoordelijk maken voor activiteiten op het gebied van marketing en sponsoring.

Binnen Wegener spelen plannen om de positie en het functieprofiel van de hoofdredacteuren te gaan wijzigen. Dat blijkt uit een brief die de NVJ-sectie Dagblad heeft gestuurd aan leden die werkzaam zijn bij Wegener, meldt VillaMedia.

De directie is onder andere van plan om de hoofdredacteuren mede-verantwoordelijk te maken voor marketing- en sponsoractiviteiten en voor het beheer van de winst- en verliesrekening (P&L) van het titelgebied.

Deze nieuwe insteek brengt met zich mee dat de Wegener-directie een nieuw functieprofiel wil introduceren, een open sollicitatieprocedure in gang zet en de redactiestatuten gaat wijzigen. De NVJ en de Wegener-redactieraden laten weten dat ze deze ontwikkeling kritisch gaan volgen. 

Het gebeurt in de mediawereld overigens regelmatig dat hoofdredacteuren betrokken worden bij het te boeken commerciële resultaat. Sommigen hebben zitting in het management team of worden afgerekend op een commercieel target. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken