Ook Audax reorganiseert: Intens en Glossy worden opgeheven, samenwerking met Hearst stopgezet
- Media
- 12 nov 2013 @ 18:14
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 12 nov 2013 @ 18:14
- Redactie Media
Nadat eerder Sanoma en TMG ingrijpende reorganisaties aankondigden en die van Weekbladpers nog in de pijplijn zit, komt nu ook Audax met een stevig ingrijpen.
Audax kiest ervoor om meer focus aan te brengen in haar uitgeverijactiviteiten. Deze focus leidde recent tot het besluit bij Uitgeverij De Vrijbuiter om Mijn Geheim in print en digitaal verder uit te bouwen en met Intens te stoppen.
Daarnaast werd de samenwerking voor advertentiewerving tussen Audax Publishing en uitgeverij Hearst beëindigd om in het klantencontact met adverteerders de nadruk duidelijker op eigen titels te kunnen leggen. Vanaf januari zal tevens de uitgave Glossy van Audax Publishing ophouden te bestaan.
De uitgeverijactiviteiten van Audax zijn momenteel ondergebracht in vier verschillende ondernemingen. De grootste is Audax Publishing in Amsterdam, waar onder meer de weekbladen Vriendin en Weekend worden uitgegeven. Daarnaast is Audax in Nederland actief met de uitgeverijen De Vrijbuiter en Party Publishing en in België met uitgeverij Cascade.
Het mediaconcern Audax is een veelzijdige organisatie die zich in de breedste zin van het woord bezighoudt met het uitgeven, verspreiden en retailen van media- en aanverwante producten. Vanuit het Audax-complex in Gilze worden wekelijks circa 3 miljoen exemplaren tijdschriften, Nederlandse en buitenlandse kranten, boeken en kantoorartikelen verzonden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

