Ook Audax reorganiseert: Intens en Glossy worden opgeheven, samenwerking met Hearst stopgezet
- Media
- 12 nov 2013 @ 18:14
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune
- 12 nov 2013 @ 18:14
- Redactie Media
Nadat eerder Sanoma en TMG ingrijpende reorganisaties aankondigden en die van Weekbladpers nog in de pijplijn zit, komt nu ook Audax met een stevig ingrijpen.
Audax kiest ervoor om meer focus aan te brengen in haar uitgeverijactiviteiten. Deze focus leidde recent tot het besluit bij Uitgeverij De Vrijbuiter om Mijn Geheim in print en digitaal verder uit te bouwen en met Intens te stoppen.
Daarnaast werd de samenwerking voor advertentiewerving tussen Audax Publishing en uitgeverij Hearst beëindigd om in het klantencontact met adverteerders de nadruk duidelijker op eigen titels te kunnen leggen. Vanaf januari zal tevens de uitgave Glossy van Audax Publishing ophouden te bestaan.
De uitgeverijactiviteiten van Audax zijn momenteel ondergebracht in vier verschillende ondernemingen. De grootste is Audax Publishing in Amsterdam, waar onder meer de weekbladen Vriendin en Weekend worden uitgegeven. Daarnaast is Audax in Nederland actief met de uitgeverijen De Vrijbuiter en Party Publishing en in België met uitgeverij Cascade.
Het mediaconcern Audax is een veelzijdige organisatie die zich in de breedste zin van het woord bezighoudt met het uitgeven, verspreiden en retailen van media- en aanverwante producten. Vanuit het Audax-complex in Gilze worden wekelijks circa 3 miljoen exemplaren tijdschriften, Nederlandse en buitenlandse kranten, boeken en kantoorartikelen verzonden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Alles wat je moet weten over de DeepSeek
- Onderzoek: aantal gebruikte social platformen daalt, gebruik...
- 70% van de Nederlanders ervaart contactarmoede
- Koopman is BM's Mediapersoon van het Jaar
- Nieuwe genomineerden Ster Gouden Loeki voor goede doelen bekend
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf ABN Amro Open
Laatste Nieuws
- Mercurs jubileumfilm genomineerd... 05-02-2025
- Eisma Media Groep neemt PRINTmatters... 03-02-2025
- Mediahuis NRC en Mindshare... 03-02-2025
- ALLsportsradio dagelijks live vanaf... 30-01-2025
- Koopman is BM's Mediapersoon van het... 30-01-2025
- Marketeers op stelling #1 202530-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day