Marjolijn Meynen is Communicatievrouw 2013
- Media
- 4 dec 2013 @ 08:53
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MarketingCommunicatieAwardsPersonalia
- 4 dec 2013 @ 08:53
- Redactie Media
Marjolijn Meynen, hoofd Communicatie en Marketing van het Rijksmuseum, is verkozen tot Logeion Communicatievrouw van het Jaar 2013. Meynen won de prijs vanwege haar vooruitstrevende en creatieve communicatiestrategie voor de indrukwekkende heropening van het Rijksmuseum. Logeion, beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, organiseerde de twaalfde editie van de communicatieverkiezing in Artis, Amsterdam.
De jury was onder de indruk van de campagne die Meynen heeft opgezet. "Met een vorm die past bij datgene waar het museum voor staat, maar toch verrassend is. Bovendien is Meynen heel goed in verhalen vertellen." De winnares nam trots de prijs in ontvangst: "Kunst en cultuur is van de gehele samenleving. Het Rijksmuseum is ons museum," aldus Meynen.
Tijdens de feestelijke avond in Amsterdam nam Meynen het op tegen Martin Kersbergen (DELA) en Annette Klarenbeek (Hanzehogeschool Groningen/Hogeschool Utrecht).
CommunicatieTalent
Marlous Nooi werd verkozen tot CommunicatieTalent van het Jaar 2013. Nooi (28) is communicatieadviseur Communicatie & Kabinet bij de gemeente Zaanstad. Ze is vereerd met de titel jong talent tot 30 jaar: "Ik hoop dat ik nog heel veel beweging kan brengen in het communicatievak!" Zij won de finale van Elise de Groot (HVRGroup) en Tobias Mauel (De Lage Landen).
De avond werd gepresenteerd door Jack de Vries, Strategy Director bij Hill & Knowlton. Cabaretier Johan Fretz sprak over het belang van verhalenvertellers in een tijd van grote verandering.
De prijsuitreiking vond plaats tijdens een feestelijke avond in dierentuin Artis te Amsterdam. Onder het toeziend oog van de vakkundige jury en meer dan 200 communicatieprofessionals streden de finalisten om de felbegeerde titels. De jury - onder voorzitterschap van Richard van der Eijk (Communications Director Unilever Europe/Benelux) - koos, met de stem van het publiek, de winnaars van beide prijzen.
De verkiezingen zijn mede mogelijk gemaakt door: Yacht, SRM, vakblad Communicatie, De Redactie, Unilever, DirectResearch, Sendsteps, USG Marketing, Communication & Sales Professionals, Clipit, Artis, Phanta Visual en Van Dam Catering.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Hogeschool Utrecht
- Marjolijn Meynen
- 2013
- Communicatievrouw
- Martin Kersbergen
- Rijksmuseum
- Annette Klarenbeek
- Logeion
- prijs
- Hanzehogeschool Groningen
- DELA
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers