Sanoma en De Mol ruziën verder over SBS
- Media
- 9 dec 2013 @ 10:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 9 dec 2013 @ 10:24
- Redactie Media
Mediaconcern Sanoma en John de Mol liggen in de clinch over SBS Broadcasting. Sanoma wil naar verluidt van programmadirecteur Remko van Westerloo af, maar De Mol heeft daarover een veto. Daarom zou Sanoma hem dat mandaat nu willen afnemen.
Om meer controle te krijgen op televisiebedrijf SBS zou het Finse Sanoma, dat een meerderheidsbelang bezit, stappen hebben gezet om programmadirecteur Remko van Westerloo op een zijspoor te zetten. Dat meldt Het Financieele Dagblad op basis van bronnen binnen het bedrijf.
Van Westerloo staat te boek als een vertrouweling van John de Mol, die een minderheidsbelang in SBS bezit. De mediamoloch maakte onlangs bekend SBS te willen uitkopen, maar Sanoma wijst elk bod direct van de hand.
De relatie tussen Sanoma en De Mol zou volgens het FD met dalende prestaties en aantrekkingskracht van SBS-zenders eveneens een neergaande lijn hebben gekregen. De Mol heeft contractueel het recht de programmadirecteur aan te wijzen - Van Westerloo heeft zijn voorkeur.
Volgens de Finse uitgever is een contractueel verplicht minimum qua kijkcijfers niet gehaald, waarmee De Mols mandaat vervalt. In januari volgen maatregelen, stelt het FD.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
- Terug in de tijd met Google Earth24-06-2025
- Advertentiemarkt Nederland groeit... 23-06-2025
- Samsung en Van Gogh Museum brengen... 20-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation