Bon volgt Stallinga op bij Sanoma
- Media
- 7 jan 2014 @ 10:51
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaOnlineMobile
- 7 jan 2014 @ 10:51
- Redactie Media
Sanoma benoemt Joost Bon per 1 februari tot Publisher News. In deze functie is hij eindverantwoordelijk voor NU.nl en haar extensies zoals NUsport, NUtech en de sites Belegger.nl en Beursduivel.be. Bon volgt Sander Stallinga op die per 1 januari is benoemd tot Director Digital Content bij Sanoma.
Met deze benoemingen zet Sanoma haar ambitie – digitale media verder ontwikkelen en de inkomsten daaruit vergroten – kracht bij. Bon zal zich in zijn nieuwe functie voornamelijk richten op de nationale groeistrategie en innovaties bij NU.nl en zal gaan rapporteren aan Sander Stallinga.
Joost Bon (40) heeft ruime ervaring op het gebied van digitale media en innovaties gericht op het bij elkaar brengen van consument en adverteerder. Eerst als productmanager voor Microsoft in Nederland en de VS en de laatste drie jaar als Manager Directories bij Sanoma. Bon: 'Het enorme bereik en de hechte band tussen NU.nl en de gebruiker is uniek en een uitstekend uitgangspunt voor verdere groei.'
Sander Stallinga (37) wordt als Director Digital Content verantwoordelijk voor de Sanoma-units News, Games, Online Video en Social Publishing en richt zich op de (inter)nationale groeistrategie van Digital Content. Stallinga, van 2010 tot en met 2013 eindverantwoordlijk voor NU.nl: 'We zijn inmiddels mediamerk nummer één en met NUlab zetten we vol in op innovatie. Ik ben heel blij met de benoeming van Joost Bon. Met zijn ervaring en visie kunnen we verder doorgroeien en het innovatietempo van NU.nl versnellen.'
NU.nl, onderdeel van Sanoma Digital, is met haar extensies – o.a. NUzakelijk.nl (de grootste zakelijke nieuwssite), NUsport.nl (de grootste sportsite van Nederland) en NUtech.nl (extensie sinds mei 2013 met 5 miljoen pageviews per maand) – Nederlands grootste nieuwsplatform op web, mobiel en tablet. Maandelijks bezoeken 5,1 miljoen bezoekers NU.nl met circa 1 miljard pageviews. Ruim 70% van die pageviews is afkomstig van mobiel. De mobiele apps zijn inmiddels meer dan vijf miljoen keer gedownload.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Neople lanceert AI-platform voor echte samenwerking
- Waslijnactie BOAS kaart modeverspilling aan
- NMO Online breidt fors uit met titels
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij Nationaal Media Onderzoek
- [column] TikTok in mei: álle trends, tools & insights die je...
- Amsterdamser wordt het niet bij Het Parool
Laatste Nieuws
- Amsterdamser wordt het niet bij Het... 12-05-2025
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management