Familie Barend koopt Helden Magazine uit bij Sanoma
- Media
- 30 jan 2014 @ 12:37
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintSportmarketing
- 30 jan 2014 @ 12:37
- Redactie Media
Helden Magazine komt weer in handen van de Frits en zijn dochter Barbara Barend. Het sportblad zal met terugwerkende kracht per 1 januari 2014 niet meer worden uitgegeven door Sanoma.
Dat laat hoofdredacteur Frits Barend, die samen met zijn dochter Barbara leiding geeft aan het blad, weten aan NU.nl. Op haar beurt houdt Sanoma in een persbericht nog het voorbehoud dat de deal nog niet helemaal rond is:
'De onderhandelingen bevinden zich op dit moment in de afrondende fase, dus het gaat om een voorgenomen besluit. Concreet betekent dit dat Sanoma haar aandeel in het kader van de strategische heroriëntatie per die datum verkoopt aan de familie Barend. Door dit besluit komt de functie van één medewerker (1 fte) te vervallen. Helden heeft 3 jaar deel uitgemaakt van ons portfolio. De editie die vandaag wordt gelanceerd in Ridderkerk is de laatste editie die in samenwerking met Sanoma is gemaakt.'
Helden Magazine, dat vier keer per jaar verschijnt, verkocht drie jaar geleden een minderheidsaandeel aan Sanoma. 'In juli vorig jaar kwam de toekomst van het blad bij Sanoma ter sprake vanwege een grote reorganisatie van het sportcluster', zegt Barend tegen NU.nl. In oktober liet de uitgever weten dat bij de reorganisatie Helden op het lijstje stond voor een ‘strategische heroriëntatie’.
Half november diende de familie Barend een businessmodel in, waardoor overname in eigen beheer actueel werd. Om zich helemaal op deze klus te richten neemt Barbara Barend ontslag bij Fox Sports.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Helden
- sportblad
- Helden Magazine
- Frits Barend
- Barbara Barend
- magazine
- uitkopen
- Sanoma
- management buy-out
- sport
- tijdschrift
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

