Liberty Global neemt Ziggo over
- Media
- 27 jan 2014 @ 09:45
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOnline
- 27 jan 2014 @ 09:45
- Redactie Media
Liberty Global, het moederbedrijf van UPC, wil Ziggo overnemen. Dat hebben de bedrijven vanmorgen bekendgemaakt. Liberty Global betaalt zo’n tien miljard euro voor Ziggo.
Er waren al langer geruchten over een overname door Liberty Global, zo sterk zelfs dat Ziggo zich eind vorig jaar genoodzaakt zag een persbericht uit te sturen dat beide partijen inderdaad in gesprek waren met elkaar. Toch zei Ziggo zelfs afgelopen vrijdag nog dat het niet zeker was of de partijen tot een overeenkomst konden komen.
Met de overname van Ziggo wordt Liberty Global een enorme speler op de Nederlandse markt. Toch is de verwachting dat de Nederlandse mededingingsautoriteiten geen problemen zullen hebben met de overname, schrijft NRC.
Ziggo heeft een goed jaar achter de rug. Het beursgenoteerde kabelbedrijf heeft in het laatste kwartaal van vorig jaar 79,3 miljoen euro nettowinst geboekt, bijna 13% meer dan in dezelfde periode in 2012. De omzet steeg licht naar 394 miljoen euro. Dat bleek uit de kwartaalcijfers die Ziggo vanochtend bekendmaakte. Over het gehele jaar maakte de marktleider 347,3 miljoen euro winst, ruim 80% meer dan in 2012. De jaaromzet van Ziggo steeg licht naar bijna 1,6 miljard euro.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

