Sanoma-tijdschrift Fab maakt digitale doorstart
- Media
- 16 jan 2014 @ 12:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlinePrint
- 16 jan 2014 @ 12:20
- Redactie Media
Het tijdschrift Fab maakt een digitale doorstart. Ebru Umar, columniste van Metro en Libelle, heeft het merk overgenomen van Sanoma.
Er zullen geen medewerkers van Sanoma worden overgenomen. De website zal vanaf maandag 20 januari toegankelijk zijn.
Umar, bekend om haar schreeuwerige Metro-columns, heeft volgens NU.nl inmiddels een eigen redactie opgetuigd, bestaande uit Erik van Muiswinkel, Xenia Kasper, Cisca Dresselhuys, PVV'er Fleur Agema, Richard Korver, Humberto Tan en PowNews-verslaggever Danny Ghosen.
Uitgever Sanoma stopte in oktober 2013 met de uitgave van vrouwentijdschrift Fab, omdat het blad 'niet voldeed aan de verwachtingen'. Niet kort daarna kreeg het merendeel van het Sanoma-portfolio eenzelfde oordeel.
Fab werd twee jaar geleden gelanceerd en verscheen acht keer per jaar met een oplage van 75.000. Bij de doorstart door Umar zijn vooralsnog geen plannen om het tijdschrift nieuw leven in te blazen.
is er nog nieuws? anders dan dat ik inderdad @FabmagazineNL heb overgenomen van @SanomaNL ?
— Ebru Umar (@umarebru) January 16, 2014
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Cisca Dresselhuys
- redactie
- Danny Ghosen
- Richard Korver
- tijdschrift
- Ebru Umar
- Erik van Muiswinkel
- Sanoma
- Xenia Kasper
- Humberto Tan
- website
- Fab
- doorstart
- Fleur Agema
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

