Harper's Bazaar komt naar Nederland, Cécile Narinx wordt hoofdredacteur
- Media
- 26 mrt 2014 @ 12:05
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintJournalistiek
- 26 mrt 2014 @ 12:05
- Redactie Media
Hearst Magazines start dit najaar in Nederland met Harper's Bazaar, het oudste modeblad ter wereld. Om de lancering te laten slagen stapt ELLE-hoofdredacteur Cécile Narinx over naar deze nieuwe zustertitel.
Narinx vertrekt na tien jaar bij ELLE en is naar eigen zeggen ‘apetrots’ om deze nieuwe klus te kunnen gaan doen. Harper’s Bazaar heeft een historie van 150 jaar en staat bekend om de journalistieke aanpak, hoogstaande fotografie en iconische covers. Het magazine, dat in 1867 voor het eerst uitkwam, verschijnt momenteel in 30 landen - Nederland niet meegeteld.
Harper’s Bazaar heeft één zogeheten global fashion director die ook voor de Nederlandse editie modeseries zal overzien: Carine Roitfeld vervult deze rol sinds vorig jaar. Hearst meldt: 'Je mag dus rekenen op modeseries met grootse internationale allure, zoals ‘What’s new for spring 2014 according to Carine Roitfeld’, geschoten door Karl Lagerfeld.'
Een exacte verschijningsdatum voor het eerste nummer van de Nederlandse Harper's Bazaar is nog niet bekend, maar het blad moet dit najaar in de schappen liggen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- mode
- Nederlandse editie
- Harper's Bazaar
- tijdschrift
- hoofdredacteur
- modeblad
- fashion
- ELLE
- Carine Roitfeld
- Karl Lagerfeld
- magazine
- lancering
- lancering
- lifestyle
- Hearst
- Cécile Narinx
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

