Nederlandse startup Wappzapp concurreert met Netflix

  • Media
  • 6 mrt 2014 @ 12:56
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieOnlineMedia

De Nederlandse startup WappZapp gaat nu echt de concurrentie aan met Netflix. Wappzapp begint met het onbeperkt aanbieden van kwaliteitsfilms en series. Een abonnement is dezelfde prijs als Netflix (7,99 euro per maand) en de eerste twee weken gratis uit te proberen. De app heeft al een half miljoen gratis gebruikers die een persoonlijk on demand tv-aanbod samenstellen uit verschillende bronnen.

Na de introductie van Netflix en RTL's Videoland mengt de Nederlandse on demand tv-app WappZapp zich nu ook in de strijd om de Nederlandse on demand tv-kijker. Samen met een groot aantal Nederlandse filmdistributeurs biedt de app een abonnement op het onbeperkt kijken van meer dan 1.500 Oscar-winnende films, bijzondere documentaires uit de hele wereld en spannende Europese series en detectives.

Wappzapp, winnaar van een Accenture Innovation Award, heeft zich als gratis on demand tv-app tot op heden vooral gericht op het inzichtelijk maken van het enorme aanbod van gratis beschikbare video on demand. In de app kun je uit verschillende bronnen je eigen on-demand tv avond samen stellen, je favoriete shows volgen en zien wat je vrienden kijken. In plaats van te zoeken 'zapp' je door de beste video-on-demand en ontdek je manier nieuwe kanalen en programma's.

Volgens de oprichters groeide hierbij ook de vraag naar films en series. 'We merken dat de on-demand kijker een andere behoefte heeft dan de traditionele tv-kijker', aldus Wienke Giezeman, oprichter van WappZapp. 'Zo is er een grote vraag naar kwaliteitsfilms en naar documentaires. Maar ook naar bijvoorbeeld concerten en betrouwbare kids-tv', Om aan deze vraag te voldoen bieden we nu dus ook dit all-you-can-eat abonnement, naast het gratis aanbod.'

Eén van de contentleveranciers van WappZapp is A-Film Benelux, de grootste onafhankelijke filmdistributeur van de Benelux. Wilco Wolfers, CEO van A-Film: 'Onze Quality Film Collection is een ijzersterk merk en heeft zich al vele jaren bewezen op de dvd markt. Nu gaat de collectie volledig digitaal in een tijd dat andere aanbieders zich profileren met mainstream films.'

De oprichters verwachten binnenkort nog meer video on demand partners bekend te kunnen maken. 'Het Quality Film Collection brand past natuurlijk erg goed bij ons. Maar we zijn een open platform naar de huiskamer voor alle film en tv-makers. Zo ontdek je in WappZapp Plus bijvoorbeeld mooie Europese producties, de beste docu's van de IDFA en zijn we in gesprek met de BBC over hun series.'

WappZapp Plus gaat 7,99 euro kosten en is de eerste twee weken gratis uit te proberen. De dienst gaat vanaf april van start. De eerste 1.000 voorinschrijvingen krijgen een levenslange korting van 4,99 euro in plaats van 7,99 euro per maand. De inschrijving voor WappZapp Plus is vanaf vandaag geopend op de website WappZapp.tv.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken