Blendle gaat 28 april open voor iedereen
- Media
- 16 apr 2014 @ 09:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekVerdienmodellenOnlineMedia
- 16 apr 2014 @ 09:29
- Redactie Media
Blendle, de digitale kiosk voor kranten en tijdschriften, gaat 28 april live. Het project van internetspecialist Alexander Klöpping en journalist Marten Blankensteijn strooit al gretig met invites, maar het grote publiek moet nog een kleine twee weken geduld hebben.
Gebruikers kunnen in Blendle artikelen lezen uit alle grote kranten en tijdschriften van Nederland. De gebruiker betaalt een klein bedrag per artikel. Het concept is gebaseerd op de online muziekdiensten iTunes en Spotify.
'Een krant is toch een beetje het hele muziekalbum dat je moet kopen voor die één of twee leuke nummers', aldus Blankensteijn tegen Het Parool. 'Er zijn nog zat mensen die gelukkig zijn met hun krantenabonnement, maar ons punt is dat daarnaast nog een hoop mensen zijn die af en toe een stukje willen lezen, maar nooit een abonnement zullen nemen.'
Blendle wordt ook internationaal met veel belangstelling gevolgd omdat het wellicht een serieus online verdienmodel biedt voor uitgeverijen.
Klöpping en Blankesteijn bouwen de spanning langzaam op. Zo begon Blendle eind vorig jaar al met invites te strooien onder influentials. Indertijd meldde Klöpping: 'We zitten met zeven man te beuken om Blendle zo snel mogelijk in je handen te krijgen. Nachten doorhalen, overleven op pizza, dat idee. Blendle is leuk omdat bijna alle uitgevers meedoen, maar dat betekent ook dat het een hele klus is om alle verschillende uitgeverssystemen aan te sluiten op Blendle. En geloof me, er zitten een aantal exotische verschijnsels tussen. We ploegen door.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Blendle
- invites
- kranten
- tijdschriften
- Marten Blankensteijn
- live
- journalist
- kiosk
- Alexander Klöpping
- ondernemer
- lancering
- verdienmodel
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing